96 159 05 94 — correuclickedu

EL NOSTRE HORT

18/02/2020 Sandra Cuevas

“L’horta ens fa establir lligams amb la terra. És una eina educativa per a l’educació ambiental i per fomentar-hi una alimentació més sana entre els infants acostumats als menjars embolicats.”

[L’hort escolar ecològic. Montse Escutia]

Com ja deveu saber, enguany la classe de 2n de primària ha posat en marxa l’hortet escolar ecològic com activitat habitual del treball del curs.

Cada dimarts, si l’oratge ho permet, la meitat del grup anem a l’hort amb la mestra Amparito i la setmana següent hi va l’altra meitat.

La terra la teníem preparada gràcies al treball previ de la mestra i a la col·laboració de Daniel Chiva, pare de l’escola, que ens va instal·lar el reg per degoteig.

Així doncs, el primer dia que hi anàrem, allà cap al mes d’octubre, vam plantar encisams de tres tipus diferents. El segon dia plantàrem faves, i després cebes i alls i espinacs i bledes i raves…

El primer que fem en entrar a l’hort és observar-ne els canvis: com han crescut les plantes, si ja han fet flor o no, si les visiten animalets i si seran bons o dolents per a la planta… També hi trobem aranyes (un dia hi trobàrem l’aranya tigre en la seua teranyina!), caragols, cucs, abelles… Després fem el treball que calga: plantar, llevar males herbes… I la setmana passada  ja vam fer la nostra primera collita! Vam collir un munt de raves i al migdia en vam fer un tast. La resta els vam repartir per dur-los a casa i tastar-los amb la família. Com que no n’hi havia per a tots, la propera setmana allò que hi collirem, ens ho endurem a casa els altres companys, i així a poc a poc hi arribarà una mostra del que hem conreat al nostre hortet.

Per què hem posat en marxa l’hortet escolar ecològic?

1. Perquè ens permet aprendre d’una altra manera: toquem la terra, manipulem eines, observem el cicle natural de les plantes i gaudim d’una activitat a l’aire lliure.
  2. Perquè fomenta el respecte pel medi ambient i posa en valor l’alimentació sana.
  3. Perquè desperta l’estima per la natura en general, i especialment ens ajuda a conèixer i estimar la terra i la nostra manera de relacionar-nos amb ella com a part de la nostra cultura.
  4. Perquè ens permet treballar en equip, tot fomentant l’harmonia i la integració.

Empar Roca i Velasco