96 159 05 94 — correuclickedu

El menjador de l’Escola Gavina: nous reptes en un curs especial

05/10/2020 Emi Pardo
  • menjador8_escola_gavina-infantil
  • menjador12_escola_gavina_infantil

Com tots sabeu, el menjador és, a la nostra escola, una part fonamental del procés de creixement personal i educatiu dels nostres xiquets i xiquetes. És per això que, en aquest curs tan especial que comença, volem assegurar que aquest s’acomplisca amb totes les garanties.

El menjador, dèiem, és molt més que una mera necessitat fisiològica: tradicionalment, i més al nostre país, és també un moment d’intercanvi social, de descoberta per als més menuts –convivències, sabors, olors, hàbits…– i de gestió de l’autonomia i d’expressió per als més grans. Així, doncs, el curs que encetem va posar damunt la taula un repte: continuar oferint la possibilitat d’acomplir aquest procés en les circumstàncies inèdites que travessem i de fer-ho de manera segura.

És per això que hem introduït alguns canvis en el seu funcionament. Hem dut a terme la separació entre cadires (1,5m) i la seua correcta orientació. Per tal de poder fer-ho,  hem habilitat nous espais a l’aire lliure. En el cas d’infantil, de fet, el seu nou espai al passadís exterior ha sigut un èxit. D’una altra banda, pel que fa a primària i secundària, alguns dels grups dinen dins l’aula, en què tant les distàncies com els protocols asseguren un dinar segut. Açò, que suposava una novetat radical tant per als xiquets com per als responsables, és a hores d’ara part de la normalitat gràcies a l’esforç de tothom.

Cal destacar, a més a més, el valor de l’acompanyament de les mestres i dels mestres a l’hora del dinar, presents per tant en el procés de creixement. Les mestres, si més no, tenim un paper fonamental en aquests processos. Acompanyar els infants amb converses diàries i amb la descoberta de cada àpat que desperta als seus paladars un munt de sensacions!

En resum, hem encetat un curs inèdit, que presenta molts reptes en general i també pel que fa al menjador, però després d’aquests primers dies, podem dir que el vaixell navega amb bon vent.

Comissió de menjador

Escola Gavina