96 159 05 94 — 638 828 797 — info@escolagavina.cat — clickedu

DIVENDRES 12 D’ABRIL FESTA TEMÀTICA A L’ESCOLA

10/04/2019 Sandra Cuevas

UNA ESCOLA PER LA INCLUSIÓ: PROJECTE TEMÀTIC 18/19

Aquest divendres 12 d’abril fem la festa temàtica d’enguany. Ja ho dèiem en la MartinaNews que hem treballat al voltant de la inclusió a l’escola i comentàvem que no és un tema d’aquest curs i prou. Per definir-nos com a escola inclusiva hem d’aprendre’n molt, mestres, infants i famílies. La inclusió suposa un canvi de mirada, tenir en compte l’altre/a i respectar-lo/a des de la seua realitat i la seua manera d’entendre el món, de viure, d’aprendre, d’estimar, de parlar… Per això aquesta festa és una parada d’un llarg camí. Perquè la inclusió acompanya la vida, a l’escola, a casa, al món.

Tot seguit compartim amb vosaltres l’horari i un seguit d’orientacions que pensem que són importants perquè tot vaja rodat. Primer de tot, l’horari:

17:30 h – obrim portes

18:00 h a 19.30 h – tallers, exposicions, visites, activitats esportives inclusives

19:30 h a 20:30h – taula redona: què pot fer l’escola i les famílies per fer una societat inclusiva?

20:30 h – sopar

21:30 h – dansa i comiat

22.30h – tanquem l’escola

I ara, algunes recomanacions. Recordeu que els mestres, durant la festa, som responsables dels diferents tallers i activitats que organitzem. Això suposa que us heu de fer càrrec dels vostres fills i filles, ja que és un dia de moviment, d’anar d’ací a allà, i que molts espais estan oberts. Com en totes les festes, hi haurà servei de bar a càrrec de 4t d’eso i habilitarem la pista blanca per sopar. És important que tinguem clar que aquest serà l’espai amb llum suficient i amb les taules i les cadires pròximes per poder sopar. Entre tots muntem i desmuntem taules i cadires perquè tot quede recollit abans d’anar-nos-en.

Més cosetes. Us convidem que visiteu les aules per veure el treball fet i que participeu en els tallers, activitats esportives, taula rodona. Com veureu en l’horari, hi ha activitats simultànies, per la qual cosa us haureu d’organitzar per poder anar-hi a les que més us interessen. En cas que vulgueu participar en l’activitat esportiva del golbol, heu de posar-vos en contacte amb els alumnes de 6è. I ja per acabar, una qüestió més. Els mestres de música, Aïda i Ferran, han preparat una dansa inclusiva en què participarà tothom: mestres, alumnes, pares, mares.. Com que serà ja a les fosques, necessitem que els xiquets i les xiquetes duguen llanterna amb piles amb molta càrrega. Als pares i mares us lliurarem un element luminos en el mateix moment de la dansa.

Esperem que gaudiu d’aquesta mostra d’activitats, propostes, projectes per la inclusió.