96 159 05 94 — correuclickedu

projecte_atocha_3r (4)-escolagavina
projecte_atocha_3r (2)-escolagavina
projecte_atocha_3r (3)-escolagavina

El 24 de gener de 1977, al carrer Atocha 55 de Madrid un grup d’advocats que lluitaven per la democràcia des de la seua activitat professional, entre d’altres coses, van ser objecte d’un atemptat terrorista que va provocar-ne la mort de cinc i que els altres quatre resultaren ferits. Al llarg dels dos dies anteriors dos joves havien mort a càrrec de la policia en circumstàncies diferents. Aquests trets fets van provocar un moviment per part de la societat civil que va evidenciar que tothom ja estava ben fart de viure sense una autèntica llibertat, tant de pensament com d’acció.

Els alumnes de 3r i 4t han vist un documental proposat per Àfrica, la mestra de socials, que parla d’aquest fet històric: què passa, com actuaren les autoritats del moment, com ho féu la població. Evidentment, ja les havia situat prèviament, per tal que els resultara més fàcil la comprensió d’allò que s’hi explica. Després, des de l’àrea de llengua i en coordinació amb la de socials, hem elaborat una proposta textual per reflectir allò que hem aprés i que volíem comunicar.

Per grups cooperatius els alumnes han elaborat un còmic, un relat o un text d’opinió per plasmar, des del punt de vista dels membres del grup, allò que explicava el documental. En tercer, els alumnes han triat textos de reflexió i còmics; en quart, també tenim mostres textuals reflexives, però també hi ha dos relats ben interessants: un des del punt de vista d’un dels supervivents i l’altre narrat per un dels assassins.

Un dels aspectes interessants de la proposta és que ens apropem als fets històrics des d’un punt de vista més directe, més vivenciat, més real, la qual cosa ha somogut en bona part des alumnes l’interés per saber més d’una etapa històrica que ja els queda llunyana per l’edat que tenen, però les conseqüències de la qual no són tancades del tot.

Projecte 3r: Carlos, Pau, Marco i Guillem

Projecte 4t: Pau, Zulma, Anna, Mariola Projecte 4t: Amin, Freddy, Guillem C., Eloy
cominc_3r-escolagavina
atocha3r_diadelapau-escolagavina