96 159 05 94 — correuclickedu

CRÒNICA DES DE HENGELO

29/01/2018 Sandra Cuevas

Hengelo, vint-i-nou de gener del 2018

Cinqué dia de l’intercanvi 2n d’ESO escolagavina i Montessori College – Hengelo – Twente. Hem tornat d’un cap de setmana curt i intens. Després de les experiències viscudes divendres a la pista de patinatge sobre gel (des dels pseudo-professionals del patí fins als d’estil pingüí); després de la visita a l’estadi de l’FC Twente i les fluixes expectatives per al partit que hauria de disputar dissabte contra el PSV Eindhoven; després de la “light disco” de divendres a la nit en què alguns dels nostres alumnes de la classe de 2n mostraren les seues habilitats comunicatives més enllà del domini de l’anglés; després ded tota aquesta intensitat, dissabte era “open dag” (dia de portes obertes) a Montessori College. Més de 2000 persones visitaven les instal·lacions del centre, parlaven amb els mestres que mostraven experiències i projectes, explicaven enfocaments pedagògics i detalls sobre el procés d’ensenyament-aprenentatge des de les diverses àrees i àmbits. Feia goig presenciar tot el moviment, l’interés de les famílies, la implicació de l’equip… Un dels àmbits amb major participació era l’àrea de les aules de “TTO”, justament el programa que segueixen els nostres parteners de l’intercanvi.

A la vesprada del mateix dissabte, “BOWLING”. De nou, cadascú seguia la consigna del seu estil particular al llançament de boles sobre les bitlles: hi havia qui adoptava posicions de molta estètica i baixa eficiència i qui amb llançaments aleatoris feia plens i semiplens a dojo. Hem percebut que hi ha una tendència marcada a necessitar les barreres laterals per a evitar la frustració que suposa veure la major part de les boles lliscar inexorablement cap al lateral del carrer i la puntuació pròpia insistent en els zero punts llançament rere llançament. “Designis inescrutables” de la sort? Dificultat adolescent per afrontar les pròpies frustracions?

Dissort i frustració es conjuminaren els minuts 20 i 90 del partit FC Twente – PSV Eindhoven que els mestres de l’expedició i alguns dels nostres alumnes presenciaren la nit de dissabte. Com era previst, guanyà el fort, el ric, el gran… Als petits, ens toca seguir lluitant. Els nostres alumnes, en general, continuen la lluita contra les inhibicions, les dificultats comunicatives, les diferències culturals… I comencen a véncer.

Diumenge era dia de família. L’eix comercial Enschede – Hengelo experimentà, amb tota probabilitat, un increment de la població visitant – passejant – clientelar formada, en molts casos, per alumnes de 2n d’ESO l’escolagavina, de l’escola La Masia i dels corresponents acollidors de Montessori College. El “shopping” sol triomfar en aquestes experiències i nosaltres no seríem una excepció.

En qualsevol cas, l’experiència està sent molt satisfactòria per a tots i totes i sembla que la positivitat continua… Ja n’hi ha qui pregunta si el curs vinent podem tornar a Hengelo.

Aplaudiments. Cau el teló fins demà.

Abraçades del del nord.