96 159 05 94 — 638 828 797 — info@escolagavina.cat — clickedu

Crònica del concert Xavi Sarrià i Abel Garcia

27/06/2018 Sandra Cuevas

Al llarg d’uns mesos, els alumnes de secundària han preparat un taller de cançons de música en valencià. Aquesta activitat finalitzà amb el concert de Xavi Sarrià i un servidor al pavelló d’esports el passat dimarts 19 de Juny. La forta implicació dels alumnes durant el taller va concloure amb un espectacle compartit entre músics i alumnes, amb la qual cosa hem donat l’oportunitat als estudiants de participar en aquest esdeveniment de manera activa.

El missatge que els dos músics els hem fet arribar es fonamenta en l’estima i la defensa de la nostra llengua, com a vehicle de comunicació en la nostra societat i com a plataforma per expressar els nostres sentiments i idees en forma de cançons.

Xavi Sarrià contava als assistents com va iniciar la seua carrera musical a l’Escola Gavina fent el seu primer concert al menjador del centre, quan es feia servir també com a saló d’actes. Crec que per a tots aquest fet és molt important per adonar-nos de les possibilitats que els alumnes poden tindre amb esforç i desig de lluita. Aquest gran artista i company significa un model de lluita per la nostra identitat, la nostra cultura. Xavi Sarrià, juntament amb Al tall, Miquel Gil, Pep Gimeno “El Botifarra”, Mara Aranda o Dani Miquel, entre molts altres, han treballat molt durament per deixar-nos unes arrels on ha nascut un fort arbre. El dimarts 19 de juny tinguérem la sort de beure part d’aquesta saba que aporta força i salut a la nostra llengua i a la nostra cultura, molt necessari en aquests dies.

Podem estar molt contents d’haver-hi compartit un emotiu comiat amb la millor manera que els músics tenim per a comunicar-nos, gràcies a les nostres melodies de lluita i desig de canvi. Ens portem el millor regal que podem obtindre: el somriure dels nostres alumnes que alimentarà el nostre cor per continuar treballant en la mateixa direcció.

Fins sempre Escola Gavina

22-06-2018