96 159 05 94 — correuclickedu

Comunicat de la Unió de Cooperatives d’Ensenyament

08/03/2017 albert

La UCEV comparteix les motivacions i reivindicacions que sustenten la vaga general educativa del 9 m, però no la secundarà. La raó d’aquesta decisió és la valoració positiva de l’esforç que fa el Govern valencià per l’educació, amb un nou discurs pel que fa a polítiques i intencions

La UCEV, entitat que agrupa i representa les cooperatives d’ensenyament valencianes, en estudiar el text de la convocatòria de vaga general en l’àmbit de l’ensenyament prevista per al 9 de març i que afectarà a totes les activitats exercides pels empleats públics docents i no docents de tots els centres sostinguts total o parcialment amb fons públics DESITJA COMUNICAR:

Que des del Consell Rector assumim totes les reivindicacions que sustenten la vaga. Així ho vam manifestar públicament, amb el vistiplau de la nostra Assemblea General, celebrada el 22 de febrer.

Que tal com resa el document de convocatòria, compartim el rebuig davant qüestions com el recurs presentat davant del Tribunal Constitucional per l’actual Govern en contra de la paralització de la LOMCE, l’acumulació de retallades en l’ensenyament en els últims set anys, la disminució de recursos destinats al suport educatiu, l’increment de ràtios, la reducció de recursos per a formació del professorat, l’increment de la càrrega lectiva o les retallades salarials practicades, entre d’altres.

Que donem suport a la petició de derogació del decret 14/2012 de racionalització de despeses en l’àmbit educatiu, la derogació de la LOMCE i la retirada del recurs de paralització, la reversió de les retallades, la recuperació de les condicions laborals anteriors, així com la participació directa i sincera en el pacte Educatiu estatal.

Malgrat aquestes consideracions, la UCEV ha decidit NO secundar la vaga, encara que ens unirem a les manifestacions reivindicatives convocades durant la jornada i així ho hem transmès al tots els nostres centres associats. La raó d’aquesta decisió és la valoració positiva que fem de l’esforç que el Govern valencià dedica a l’educació, amb un nou discurs pel que fa a polítiques i intencions. A més del convenciment de la necessitat de buscar noves formes de protesta i reivindicació. Lògicament, la nostra postura institucional respecta, com no podria ser d’altra manera, la llibertat individual de centres i persones per prendre les pròpies decisions.