96 159 05 94 — correuclickedu

CAMÍ A L’ESCOLA: XINO-XANO CAP A L’AJUNTAMENT

19/12/2019 Sandra Cuevas

Quan els alumnes que són ara a 1r d’eso feien 5è de primària, la mestra Emma Garrote els va encoratjar perquè vingueren caminant a l’escola. I un grup s’hi animà amb fermesa. Per donar suport a aquesta iniciativa, vam parlar-ne amb ells i elles, i decidírem d’explicar a l’Ajuntament de Picanya aquesta acció. El cap de la policia local ens acompanyà un matí per veure com podien posar en valor la proposta. El curs següent, 18/19, una part del grup de 5è s’hi sumà. I alguns germans menuts. I fins i tot alguns companys d’aquests germans menuts. Novament, férem el camí amb el cap de policia local, perquè s’hi introduïren algunes millores. Fins i tot, serví perquè alumnes del CEIP Baladre acudiren a peu a l’escola i no amb cotxe.

Enguany, els pioners de la iniciativa fan primer d’eso  han ajustat horaris i matinegen més, ja que en secundària comencem les classes a les 8.30 h. Tot un esforç ràpidament convertit en hàbit. I hem de dir que un grup important de 5è, 6è i germans d’altres cursos també fan camí cap a l’escola a peu.

Vam reunir-nos amb cadascuna de les classes per parlar-ne de l’experiència: qui ve a peu, des de quins pobles, què hi troben d’interessant, com ho veuen els pares i quines millores proposarien a l’Ajuntament perquè el camí fora més segur, i que això facilitara que altres companys i companyes s’hi afegiren a la ruta. Les reflexions foren molt interessants, de trellat i enriquidores. I per això vam decidir de reunir-nos els delegats i jo mateix per fer un escrit a l’Ajuntament on expliquem tot el projecte, què hem fet i què proposem per millorar els nostres camins a l’escola. Un plànol de Picanya recull les tres rutes amb les parades, els moments i el nombre d’alumnes que en fan ús: 54! És cert que tots no hi venen tots els dies, però tots i totes compten. A més, altres famílies acudeixen a l’escola a peu, amb bici o amb patinet, i tota acció s’ha de posar en valor.

Des de l’Ajuntament ens han reconegut positivament la iniciativa i han valorat l’escrit dels nostres delegats i delegades, que replega les propostes de tots els grups, i n’han pres nota per fer-les efectives com més aviat siga possible. Seguirem en contacte i en farem el seguiment. Ara com ara, agraïm l’atenció i la bona acollida als nostres caminants cap a l’escola.

Empar Martínez Ricós