96 159 05 94 — correuclickedu

Camí a escola

27/09/2018 Loli Company
caminant-escolagavina

Encetem el curs i la proposta del grup Camí a l’Escola creix i es consolida. Els alumnes de 6è segueixen fent camí a peu cada dia i enguany s’hi ha afegit un grup de 5è: Candela, Unai, Marc, Irene, Isaac, Gerard, Judit, Miquel, Laia, Asier, Carles, Lídia, Sofia. Joana i Quim s’hi sumaran més endavant.

La majoria viu a Picanya, però també en vénen d’Albal, Catarroja, Paiporta, Alaquàs, València. Alguns queden prop del parc de les Albízies, passen per Santa Maria del Puig i es reuneixen amb la resta al principi del camí que va al poliesportiu i a l’escola. De fet, fins i tot els pares d’alguns desfan camí perquè queden amb els companys i les companyes i facen el tram final. Allà solen coincidir amb els companys de 6è.

Quan els hem preguntat com va sorgir la idea, Candela explica que sa mare i ella, en veure els companys de 6è el curs passat, van pensar que era fantàstic. Per això sa mare ho va proposar als altres pares i mares. Les mares d’Unai, Isaac, Gerard i Carlos també ho havien comentat amb ells i la proposta els semblà fantàstica a tots. Sofia ja ho havia comentat també amb sa mare, perquè de fet el seu germà i la seua germana, que són més grans, ja venien amb bici o a peu a l’escola.

Carlos al principi dubtava, però finalment es decidí a venir a peu i està molt content, perquè fer-ho té beneficis: camines, tens cura del medi ambient i vas amb els amics. A Marc li agrada anar caminant perquè està amb els amics i escolten música. Gerard afegeix que ho passa millor quan ve caminant, perquè el cotxe és mes avorrit. Miquel ho passa bé perquè xarren i quan arriben a l’escola, ja no tenen tanta necessitat de parlar a començament de classe.

Bé, ja ho veieu, aquesta proposta es consolida, com dèiem adés. Són exemple i model que xiquets i xiquetes d’altres classes veuen en passar pel caminet. I això de segur que en un futur, potser no gaire llunyà, fa que d’altres s’hi afigen a fer camí a l’escola.