96 159 05 94 — correuclickedu

CALENDARI 2021: ELS DRETS HUMANS HAN DE SER PER TOTHOM

08/01/2021 Sandra Cuevas

El calendari és a punt d’eixir. Com ja sabeu, enguany el dedicarem als Drets Humans. Malauradament, ho volem dir ben fort i ben clar, més que mai els drets humans han de ser el nostre full de ruta. L’actualitat dels darrers dies així ens ho certifica: s’accentuen les desigualtats en tots els àmbits i es radicalitzen les accions d’alguns polítics o d’altres fan servir la pandèmia per arrapar vots. I encara n’hi ha que demanen el tancament dels centres educatius, o el teletreball per al funcionariat i les grans empreses no essencials. I  qui no puga teletreballar, com ho fa amb els fills o les filles? I si no som una gran empresa o som una escola cooperativa, com ho fem per tirar endavant? Tornem als drets. Les escoles som servei essencial, garantim els drets dels infants i dels adolescents, i ben probablement som un dels espais de convivència en què durant més hores complim amb les mesures necessàries per minimitzar les possibilitats de contagis: ús de la mascareta, grups de convivència estables, distàncies, neteja, ventilació, ús dels espais a l’aire lliure. I tot això mentre els nostres alumnes aprenen, lligen, canten, juguen, riuen, es mouen, s’alimenten, parlen amb els amics i s’estimen.

Aviat tindreu el calendari a casa i hi podreu trobar bona cosa de referents, de frases, d’idees perquè en parlem, en reflexionem i, sobretot, actuem. Com ja hem fet altres anys, cada mes farem un petit apunt per explicar-vos què hi hem inclòs i a qui.