96 159 05 94 — correuclickedu

Balanç del curs 20/21

02/07/2021 Loli Company

Hem tancat el mes de juny amb un claustre en què l’equip de mestres de l’escola hem fet balanç del curs. En aquest espai de comunicació, de debat, d’acord, de reflexió, hem parlat d’allò de què estem satisfets i satisfetes, d’allò que ens ha mancat i del que podem millorar. Ara i ací, volem compartir-ho a vosaltres, famílies, alumnes i altres que ens llegiu i que, com nosaltres, reivindiqueu el dret a l’educació i valoreu com d’important que ha estat enguany que els nostres xiquets i xiquetes, i els nostres adolescents, vingueren a l’escola tots els dies del curs.

Els mestres ens sentim satisfets i satifestes de la confiança que les famílies heu dipositat en nosaltres. I del nostre treball com a mestres, de la metodologia, de la codocència, perquè malgrat els protocols, no hem deixat de ser qui som. Estem molt contents i pagats de la presencialitat al 100% de tot l’alumnat, de l’atenció a l’alumnat i del treball del DOIP.  La nostra capacitat de cooperació, de generar empatia, de reinventar-nos i d’adaptar-nos al moment, de superar-nos, han estat cabdals enguany. I sortosament, l’esforç ha garantit un nul contagi entre docents i entre alumnes, perquè han estat poquíssims els positius i no hi ha hagut transmissió dins de l’escola.

També ens han mancat moltes coses. Per exemple, a causa de les distàncies, dels protocols, de les hores de més a l’aula i al menjador,  hem estat massa lluny els uns dels altres, hem tingut pocs moments per a la comunicació i l’intercanvi. Han faltat, doncs, espais en tots els sentits: físics, temporals, relacionals… De vegades, també ens ha faltat relativitzar, perquè hem de reconèixer més sovint, i valorar-ho, la sort de l’escola que tenim,de  l’equip que som, de les famílies i dels alumnes, i que hem superat el curs millor que altres escoles o col·lectius. També ens ha mancat rigor lingüístic: la nostra llengua està en perill i hem de tenir-ne cura, formar-nos (objectiu del curs vinent), reivindicar-la, exigir-ne els drets i fer-la real. El contacte amb vosaltres, famílies, ens ha mancat: les xarrades a la porta, les entrevistes presencials i naturals, les reunions, la nevereta, les festes, el cor… Això ens ha mancat i molt. Davant eixe temps espremut i escurçat alhora, el suport o l’eficiència han pogut millorar, certament. I de vegades no hem sigut tan respectuosos i respectuoses entre nosaltres com caldria. I fins i tot, pensem que podíem haver estat més audaços, aprofitar la situació per trencar motles i refer. I el temps, el temps, el temps… També el temps ens ha mancat: per fer, per parlar, per no fer, per desconnectar, per escoltar o per mirar.

També ens proposem millores, és clar. Hem de repensar –ja érem en aquest punt el curs passat- la gestió digital. I hem d’aprendre a ser més silenciosos, a gaudir més de la natura i dels nostres espais exteriors. Cal que millorem la lectura i els pronoms: tornem a la llengua! Fonamental! Hem de millorar l’art i la creativitat, hem d’aprendre a crear moment de desconnexió, a tenir cura del cos i de les emocions,  a empatitzar més. Sempre podem buscar millor l’equilibri. I ens proposem de repensar-nos, de cuidar-nos, d’estimar-nos, de millorar les relacions i de seguir endavant amb el treball d’equip.

El treball de la resta dels equips de l’escola, al pati, a la cuina, al despatx i mantenint en ordre i bon funcionament tots els espais de l’escola, han estat peces fonamentals de tot l’engranatge. Com un rellotge de vida i d’aprenentatge, calen tots els elements i tots els mecanismes perquè el dia a dia rode.

I com vam dir ahir, malgrat les mancances, hem tingut encerts, i ens sentit satisfets i satisfetes del curs que hem fet. I amb tot plegat, i les propostes de millora que col·lectivament hem elaborat , ja comencem a pensar el pròxim curs 2021/2022. Això sí, gaudirem de les vacances i del descans.