96 159 05 94 — correuclickedu

9 d’octubre a Xàtiva

18/10/2021 Loli Company

Dimecres i dijous passat la classe de 4t d’ESO vam anar a Xàtiva. Havien passat 2 anys des de la darrera estada i vam gaudir tots plegats de dos dies de convivència. La passejada al castell la vam fer de bon gust, i de fet se’ns va fer curta i tot. Després de dinar i recuperar forces, vam visitar els dos museus que teníem a tocar de l’alberg, el de l’Almodí i el de la casa de l’ensenyança. Ambdós farcits d’història del país i també d’obres d’art d’una mica més lluny, però de molta categoria.

Dijous, amb el guiatge dels alumnes, vam recórrer la ruta dels Borja, i vam acabar el recorregut a la Font dels Vint-i-cinc Tolls, on ens vam refrescar i vam donar per finalitzada la visita a la ciutat de Xàtiva.

És el que hem volgut explicar en aquesta eixida. Hi ha, per una banda, el passat que ens remunta al segle XV, simbolitzat en el desgraciat final de Jaume d’Urgell, tancat al castell després de perdre la seua aposta contra Ferran d’Antequera. Hi ha, arribats al segle XVIII, la resistència dels maulets contra els borbònics en el conflicte que acabà amb la invasió castellana i la destrucció del regne. Hi ha la memòria d’aquest fet en el museu de la ciutat, que no oblida el greuge comés i manté cap per avall el quadre de Felip V. Hi ha tot això i hem vingut a trobar-ho i a comprendre-ho. Perquè si coneixem el passat, el nostre present l’entendrem més i millor

Ha sigut una gran eixida que, a més a més, també ens ha permés conviure i conèixer-nos millor.