96 159 05 94 — correuclickedu

8 DE MARÇ: UNA DATA PER LLUITAR PER UNA MANERA DE VIURE

08/03/2021 Sandra Cuevas

8 DE MARÇ: UNA DATA PER LLUITAR PER UNA MANERA DE VIURE

Tenim la sort de viure envoltades de persones que treballen per la igualtat i que valoren la igualtat d’oportunitats al treball, hi donen suport, i que també defensen la gestió i la direcció duta per dones. Sembla que avui en dia hauria de ser allò habitual, però certament hi ha desigualtats arreu del món i a casa nostra, que afecten no només els càrrecs i les professions. Sense l’acompanyament, la cura i l’atenció que les persones ens fem les unes a les altres, ben difícilment hi hauria possibilitats d’anar a l’escola, de créixer amb salut, de desenvolupar-nos professionalment i emocionalment. I aquestes tasques més bàsiques estan desenvolupades i gestionades fonamentalment per dones. I dissortadament, poc valorades.

Ací a l’escola, les dones que ens envolten són valentes, lluitadores, treballadores, alegres, compromeses… Des de les que tenen tres anys fins les que tenen més de vuitanta i són iaies gavineres. Elles ens ensenyen a tots i totes que ningú no ens ha de dir a què podem jugar i a què no, de quin color ha de ser la roba que ens hem de posar o a qui hem d’estimar.

Les nostres companyes tenen cura dels xiquets i les xiquetes, els que tenen a casa i els que tenen a l’escola, i ho fan cada dia dins de l’aula, al pati, a la cuina, al menjador i a administració. Sempre des de l’estima, la tranquil·litat, la confiança, la convicció i l’entusiame. I ens ensenyen, de paraula i de fet, que tenim drets i que tirem endavant amb els nostres interessos i les nostres inquietuds.

Empar Martínez, directora pedagògica

Sandra Cuevas, presidenta d’Escola Gavina coop.v.