96 159 05 94 — correuclickedu

7 de setembre, el dia desitjat per a infants, mestres i famílies.

7 de setembre, el dia desitjat per a infants, mestres i famílies.
08/09/2020 Emi Pardo
  • 1r dia 2-infantil-escolagavina

Hui ha estat un dia molt bonic, somiat i desitjat.

Olivia (5 anys) ens ha explicat que li deia a la seua mare tots els dies: “Hui tornem a l’escola? i sí! ja ha arribat”. Òscar (5 anys), ens ha dit: “Tenia moltes ganes de jugar amb els amics, però vaig tenir paciència”. Paula (4 anys) explicava: “Jo volia tornar a l’escola, però la mami em deia que no podíem perquè estava el virus”…

7 de setembre, el dia desitjat per a infants, mestres i famílies. Tornar a viure l’escola que vam deixar pel mes de març. L’escola Gavina, una escola de vida i per a la vida. De vincles i d’afectes, de desitjos, de projectes. Una escola per aprendre i créixer, per compartir sabers i maneres amb els iguals, amb grans i menuts. Hui ens hem retrobat amb cadascun dels racons somiats i desitjats: l’espai lliure i natural, immens, ple de reptes físics i de relacions. Ells i elles han trobat la calma davall de l’ombra dels arbres, a dins del túnel o de la caseta de fusta. Amagatalls, jocs, acció, complicitat. L’observació pausada ens permet veure com es creen les connexions individuals i col·lectives dels infants. Estar atentes com cada infant viu la relació amb el món i trobar la manera d’acompanyar-los en tot moment, com per exemple, quan abracen la terra de les muntanyetes. Terra que convida a ser fosa per mans petites o a ser excavada amb pals i pedres. Aigua refrescant per fer rius i barreges amb pals, fulles, garrofes i pedres ….

El joc lliure ha estat el fil d’una gran xarxa brodada per la infància. El joc ha estat el facilitador per poder oblidar tot el que hem viscut aquests darrers mesos. Hui és el dia que ens ha permès connectar amb la memòria. Les experiències viscudes en aquest entorn nostre, acollidor i sensorial, amable i humà, al llarg de tants i tants dies del passat. Hem establert converses dilatades entre mestres i infants, diàlegs personalitzats, hem compartit els temps per planificar reptes i projectes personals del moment.

Retrobar-nos amb els espais interiors també ha estat un descans per a ells i elles. L’ambient convidava a la interacció, a estar, a fer, a sentir i a pensar altres maneres possibles d’habitar-los. Abril (5 anys) exclamava al pujar a l’edifici d’infantil: “Jugar a ser! Ai, què bonic. Juguem? “. Oliver (4 anys) deia: “Ui! Mira, Ferran, el restaurant. Juguem?”.  Álvaro mentre jugava a la casa (4 anys) compartia: “-Quan de temps que no veníem, vaig a agranar“. Lluc (5 anys) es preguntava: “-Encara estaran els animals? Sí!… I Hugo (5 anys) expressava un dubte: “Mestra, abans d’anar a casa ens llegiràs un conte?”. “-Ja és hora d’anar a la porta, ens esperen”, “-Ja! Que ràpid, vull quedar-me més. Demà ens el contes, d’acord?”…

Hui ha estat un dia molt bonic, somiat i desitjat.

Les mestres