Procés Documental Orriols Conviu

Posted on novembre 24, 2016 
Filed Under exposicions, video

orriols

Molta atenció a projectes els quals en un primer moment podem pensar que escapen a la dinàmica escolar del dia a dia però que per l’abordatge i tractament de certes qüestions (convivència, narratives…) ens poden donar moltes idees a assimilar en la nostra pràctica.

Procés Documental Orriols Conviu presenta la tasca que realitza l’associació Orriols Conviu com a model exemplaritzador de les noves formes de producció col·lectiva que han aparegut per tot l’Estat des de 2011, recerques democràtiques que obeeixen a la racionalitat política del comú i que s’oposen a la lògica neoliberal. Aquest projecte videogràfic aprofundeix, seguint una línia de treball processual i col·laborativa, en els problemes, lluites i processos de l’associació Orriols Conviu. A través de la barreja de procediments propis del documental amb altres de la pràctica artística contemporània, Procés Documental Orriols Conviu proposa un espai discursiu i d’interactuació amb fórmules de representació que transcendeixen les característiques pròpies d’un mitjà específic.

En barris com el d’Els Orriols (València), on s’ubica l’associació, l’impacte de la crisi no és una idea abstracta, sinó un problema viscut diàriament que posa de manifest una urgència del comú. L’associació Orriols Conviu porta a terme un model de convivència intercultural i d’integració social basat en l’organització i confluència d’una amalgama de col·lectius, organitzacions socials i institucions. Persones que, tot i ser molt diverses, treballen juntes per aconseguir objectius comuns i que demostren, que la gent més humil i desposseïda, si s’organitza, poden fer front als problemes per si mateixa.

De quina manera plataformes o col·lectius com Orriols Conviu encaminen les aspiracions de canvi de la ciutadania en noves formes de vida? Com podem mitjançant un projecte videogràfic relacionar-nos en un col·lectiu i contribuir a la seua comesa? Com podem articular estratègies participatives amb els seus integrants? Aquestes i altres preguntes bé les podem incorporar o adaptar al nostre quefer pedagògic.

Comentaris

Leave a Reply