Aula cinema al cole

Posted on desembre 7, 2016
Filed Under cinema, educació

aulacinemalcole

En començar el nou any i amb la mirada posada en una nova edició de la MICE · Mostra Internacional de Cinema Educatiu de València, començarem la nsotra roda de contactes amb aquells centres que fem cinema per tal de donar a conéixer els processos de creació audiovisual que hi ha al darrere de les produccions que després hi veurem a la mostra. En bona mesura és el nostre objectiu, crear xarxa i sinèrgies entre centres. És per açò també que hui portem el bloc d’un centre que darrerament ve realitzant una intensa i atractiva tasca en cinema educatiu: aulacinemalcole del CEIP Santa Bàrbera de Benifaió.

Tal i com conten, el currículum actual i les inquietuts que mostren els alumnes els ha portat a utilitzar la ferramenta audiovisual com a eina d’enseyament/aprenentatge indiscutiblement integradora i motivadora. Primer amb grups reduïts d’educació especial, vren començar a practicar la dramatització. Després a gravar allò que feien. I així, a poc a poc, han pogut experimentar amb aquest llenguatge artístic amb la resta d’alumnes per integrar i apropar el món de la cultura i l’art a la seua escola. Si a més a més sumen diverses pel·lícules que al llarg d’aquestos quatre anys han fet gaudir a alumnes, mestres i pares, tenen un camí ben iniciat. ‘Hem començat a fer cine i estem alucinats dels resultats’, declaren, i nosaltres vos recomanem que no deixeu de fer una ullada i conéixer el seu projecte al qual a més han de sumar que enguany seran precisament, subseu de la MICE.