Els inicis del cinema i l’slapstick com a proposta didàctica

Posted on novembre 15, 2016
Filed Under cinema, educació

chaplin-roller

Com podeu comprovar aquest curs l’IVAC ha dinamtizat el conjunt de propostes didàctiques adreçades a alumnat d’escoles i instituts. Dirigida a alumnes de primària, a partir dels 6 anys, aquesta proposta didàctica té com a objectiu acostar-los al cinema primitiu a través de la comicitat de les primeres pel·lícules dels Lumière, com a “Batalla de boles de neu (Bataille de Boules de Neige, 1896) o “El regador regat” (L’Arroseur Arrosé, 1895) i dels inigualables gags dels mestres del slapstick Chaplin i Buster Keaton en “La pista de patinatge” (The Rink, 1916) i “Una setmana” (One Week, 1920).

Coneixeran també la ingenuïtat dels primers ‘efectes especials’ de la mà del geni Georges Méliès i els seus curtmetratges Escamotage d’une Dame Théâtre Robert-Houdin (1896) i Le Rêve du Maître de Ballet (1903) i del seu homòleg espanyol Segundo de Chomón en La casa encantada (La Maison Ensorcelée, 1908). I gaudiran amb els inigualables gags dels mestres del slapstick Chaplin i Buster Keaton en La pista de patinatge (The Rink, 1916) i Una setmana (One Week, 1920).

A partir de les pel·lícules d’aquestes figures essencials dels inicis del cinema, i a través de diferents dinàmiques de grup els alumnes i alumnes participaran activament en la sessió a través del joc. D’aquesta forma, treballaran d’una manera natural què és el que ens fa reir i tindran l’oportunitat d’intercanviar experiències i sentiments, explorant les seues emocions i exercitant la seua capacitat d’expressar-les. Les alumnes i els alumnes participants en aquesta activitat utilitzaran elements de vestuari per a caracteritzar-se i tindran a la seua disposició diversos materials de atrezzo amb els quals interactuar.

Tant la selecció dels curtmetratges com l’elaboració del dossier per als professors ha sigut realitzada per l’equip de Nautilus Audiovisual. La dinamització de l’activitat correrà al seu càrrec també. La durada aproximada de l’activitat és de una hora i mitja, inclosa la projecció dels curts.

Teatre Arniches · Alacant | 21 de novembre de 2016 | 10.30 h.
inscripcions: didactica_ivac@gva.es |  T 963 890 362 / 963 539 308