‘Profes, la bona educació’ al FCCC

Posted on novembre 14, 2016
Filed Under cinema, educació, festivals

profes

Hem reiterat en nombroses ocasions que el nostre ecosistema natural és aquell on cinema i educació fan intersecció. Per açò no volíem passar per alt l’oportunitat que ens dóna el Festival CCC per continuar pensant el fet educatiu des del cinema. Així que tot i que l’enllaç al festival el teniu a la dreta visible fins que finalitze, volíem fer un toc d’atenció particular en la projecció que tindrà lloc demà dimarts a les 10.30 h. a l’antic edifici de l’escola de Magisteri (C/Alcalde Reig, 8). Es tracta de Profes, la bona educació, un documental dirigit per Giovanna Rives i produït per Trilema i La buena educación AIE.

‘Un bon mestre pot canviar per sempre la vida d’un xiquet. Una escola pot canviar la vida d’una comunitat. L’educació pot canviar un país’. Amb aquesta premisa de rerefons, la cinta reuneix un grup eclèctic de docents de tres contextos educatius ben diferents que inverteixen tot el seu temps i esforç en crear una nova escola, més humana i interactiva. El llargmetratge utilitza els testimonis d’aquests professors com a motor principal mentre aprofundeix i reflexiona sobre el paper dels docents a l’escola. Des de les pràctiques britàniques més innovadores, fins a les situacions més dures que es viuen a Guinea Equatorial, el documental recorre diferents centres, exposa les seues pràctiques, i aconsegueix plasmar com la passió i el compromís dels docents per la seua feina marquen una veritable diferència en la vida dels nens. Trobar la millor manera d’ajudar els alumnes a aprendre és la clau, i això es compleix en qualsevol situació o lloc del món.

En la sessió es comptarà amb la presència de la directora Giovanna Rives, Paula Jardón, sòcia d’Acicom i Vicedegana de la Facultat de Filosofia i Ciències de l’Educació, i Carles López Cerezuela d’Acicom, amb els quals es podrà mantenir un suggerent intercanvi de visions, si més no sobre que entén cadascú per ‘bona educació’.