Sambori-Mice: Jaume I en el parque.com

Filed Under cinema, educació, Sambori · Mice

sambroi_mice_16

Jaume I en elparque.com

Aquest va ser el primer vídeo realitzat per a un projecte d’innovació educativa que té com finalitat treballar les competències clau a través de la realització de vídeos, i al mateix temps, apropar l´escola a tota la comunitat educativa. El vídeo comença amb la  presentació del programa elparque.com, i a continuació, una introducció a la celebració del 9 d´Octubre. Finalment, els alumnes dramatitzen la conquista de València per Jaume I utilitzant com escenari els espais naturals del centre. El vídeo està realitzat fonamentalment per alumnes de 6é de Primària amb la col·laboració d’un grup d’alumnes de 2n de Primària i diferents alumnes d’altres cursos.

Possiblement, la part més important del vídeo és la que ha quedat oculta en les imatges. Tots els moments de preparació, de rodatge, de repeticions, de rialles i, fins i tot, de batalles que no es veuen, però que formen part de la nostra pel·lícula. Per a il·lustrar aquesta idea vaig a contar la seqüència en la que Jaume I nomena cavallers als seus soldats.

jaume_parc

Seguidament, els dos exèrcits desfilen al pati. I allà va tindre lloc una dura batalla. Aquestes escenes es van realitzar durant la vesprada en que es celebrava el 9 d’Octubre a la nostra escola. El grup d’alumnes de 6é va dramatitzar la història de Jaume I als alumnes de 2n de Primària i aquests van participar en l’obra amb el rol de soldats cristians i musulmans. Va ser una vesprada inoblidable. Els alumnes recrearen la història de València, i a més a més, s’ho passaren d’allò més bé.

Després d’aquest vídeo hem realitzat nou vídeos més al llarg del curs: “Projecte E.F“, “La pilota valenciana”, “Bots d’ alçada”, “Projecte el caqui“ (Educació Infantil), The very hungry caterpillar (Anglès), Circuits elèctrics (Medi), Catifa de Sierpinski (Matemàtiques), La Pau, Teatre El drac i la princesa i Tomes falses. Tots ells es poden veure en la pàgina web del nostre centre: “mestreacasajuanvicentemora“elparque.com”. Pròximament es podran veure: L’oratge a la Comunitat Valenciana, Cor Clau de Sol, Consell Municipal de la Joventut i La Pau 2016.

La flama de l’audiovisual ha quedat encesa en el CEIP Juan Vicente Mora. És el nostre desig continuar creant experiències al voltant del nostre món, l’escola.

Luisa Rodríguez-Moldes
CEIP Juan Vicente Mora | Carlet