Sambori-Mice: Projecte del caqui

Filed Under cinema, educació, Sambori · Mice

sambroi_mice_16

Projecte del caqui

El CEIP Juan Vicente Mora és un centre de titularitat pública ubicat en Carlet, població que pertany a la Comarca de la Ribera Alta. Donat que l’entorn físic del poble és de regadiu, el que condiciona l’activitat econòmica basada en l’agricultura, fonamentalment els cítrics fins fa uns anys, ha estat una tradició el treballar per projectes les fruites de la tardor en el cicle d’Educació Infantil. L’origen del projecte sorgeix del desig d’incorporar a la nostra programació el treball d’una fruita que, tot i que és coneguda des de fa anys a la nostra zona, s’ha convertit amb una nova varietat en la fruita autòctona de referència a la Comarca de la Ribera Alta, el Caqui Persimon D.O Ribera del Xúquer.

projecte_caqui_01

El vídeo es va pensar per a documentar de manera gràfica tot el procés de realització del projecte i s’estructurà en cinc fases. En primer lloc es mostra la visita a un camp de Caquis seguit d’una excursió a la Cooperativa San Bernat de Carlet on s’explicà el procés de la fruita des de la seua collida fins a la seua comercialització. Una següent fase que incorpora un taller d’elaboració de melmelada i broquetes de Caqui per donar a conèixer als xiquets les diferents sabors i textures d’aquesta fruita. A continuació es presenta la fase de la cloenda on les famílies participaren preparant diferents receptes amb el caqui com a ingredient estrella. En aquesta part els xiquets cantaren la cançó que una companya de l’equip de mestres d’Infantil havia composat expressament per amenitzar el projecte amb una vertent més lírica. I per finalitzar el vídeo mostra tot el treball escrit realitzat pels alumnes al voltant del Caqui.

Com que va ser una experiència enriquidora i divertida per a tots decidirem repetir-la en un nou projecte “The Very Hungry Caterpillar” a l’àrea d’anglés amb els alumnes d’Infantil 5 anys. Després d’aquestes dues experiències hem constatat que utilitzar el vídeo com a ferramenta didàctica constitueix un recurs excelent per a treballar les competències clau. Aquest treballs junt a altres realitzats per companys de primària dintre del projecte d’innovació educativa es poden veure a mestreacasajuanvicentemora.

Maria Teresa Ros Hereu
CEIP Juan Vicente Mora | Carlet