Sambori-Mice: De mans… d’avions

Filed Under cinema, educació, Sambori · Mice

sambroi_mice_16

De mans…

Durant el curs 14-15 amb els alumnes de les classes de 5é B i 6é B del CEIP SAN JUAN DE RIBERA de Burjassot treballàrem en un projecte comú en el que vàrem conéixer part de l’obra poètica de Miquel Martí i Pol i Vicent Andrés Estellés. Durant el primer trimestre coneguérem part de les seues poesies i com a cloenda es va fer un recital d’ambdós poetes. A partir d’aquesta experiència, elaboràrem un guió cinematogràfic mitjançant el qual treballàrem com els alumnes podien anar transmetent el gust per la poesia d’uns a altres. Per a dur a terme aquest projecte rodàrem dos curtmetratges, De mans… i D’avions… on els protagonistes varen ser els alumnes i la poesia.

El rodatge es va fer íntegrament en espais de Burjassot i aprofitàrem qualsevol moment disponible per a gravar. Cadascú dels curts va estar dedicat a un poema emblemàtic de cada autor; Aquestos van ser  Dóna’m la mà de Miquel Martí i Pol i Assumiràs la veu d’un poble de Vicent Andrés Estellés. Vàrem rebre el suport de moltes persones, entre elles, aquells cantautors que ens prestaren les seues cançons, la lletra de les quals corresponen a aquestos dos poemes, com Lluís Llach, Borja Penalba, Francesc Anyó i Tomàs de los Santos. Al temps que rebérem també el suport de la vídua de Martí i Pol (Mercè Sans) i la família de V.A. Estellés.

… d’avions

Al mes de maig de 2015 vam fer l’estrena dels curts a l’escola, amb gran acollida per part dels pares i dels alumnes, i un recital de poesia a l’ Institut Vicent Andrés Estellés on els alumnes han passat i uns altres passaran a cursar els estudis secundaris.

Josep Anton i Dori Palencia
CEIP Sant Joan de Ribera | Burjassot