Sambori-Mice: Contem contes

Posted on gener 26, 2016 
Filed Under cinema, educació, Sambori · Mice

sambroi_mice_16

Comencem amb les presentacions dels curtmetratges que participen als premis audiovisuals Sambori-Mice. En aquest apunt ja explicàrem quina és la finalitat de la proposta. Recordeu que a la categoria Sambori-Mice (a la columna central) tindreu tant les presentacions de l’edició actual com les de l’anterior. Enguany a més comptarem, gràcies a l’organització de la Mice, amb la magnífica possibilitat de veure on-line els curtmetratges presentats. Esperem que gaudiu de les obres i de conéixer de primera ma, els processos creatius que les sustenten.

Contem Contes

Quan ens decidirem a participar en aquest repte, ens sorgiren molts dubtes. Com anàvem a fer una pel·lícula, un curt o qualsevol altre tipus de muntatge audiovisual amb els alumnes de 3 anys que no feia ni tan sols 60 dies que havien començat anar a l’escola? A més, calia trobar al projecte un sentit dins del procés d’aprenentatge i d’adaptació que en eixe moment estaven vivint d’una manera molt intensa els protagonistes d’aquest treball.

contem_contes

Fou així com va sorgir la idea de fer un muntatge en el qual els alumnes tingueren un protagonisme absolut i que anava a complir diversos objectius. Contem contes és un projecte, bàsicament, de foment de la lectura i dels contes infantils, però també s’hi han treballar altres aspectes. D’una banda, i tal i com hem comentat, l’objectiu principal era el foment de la lectura ens els infants. Dins del nostre treball d’aula, el foment lector té un paper protagonista que ara mateix es materialitza en diverses sessions de contes i animacions (en les quals també hi participen les famílies) i el descobriment de tots els llibres que tenim al racó de la lectura. D’altra banda, aquest treball anava a permetre’ns situar als més menuts en un nou plànol. Ja no només eren receptors de contes, sinó que, gràcies a la tecnologia, s’havien convertit en emissors i protagonistes de la història. Es tractava, a més, d’un treball en equip on, d’una manera o un altra, hi podien participar tots. Aquesta és la màgia dels contes, tots poden participar-hi i tot és possible!

contem_contes_02

Així doncs, el muntatge audiovisual es divideix en dues parts. En primer lloc, Contem conte recull la gravació d’un conte explicat col·lectivament per tots els alumnes i amb una xicoteta posada en escena. Aliens encara als aparells tècnics que utilitzàrem en la gravació, els nostres xicotets actors i actrius gaudiren moltíssim participant, escollint els elements de les disfresses i fent possible cada escena . En segon lloc, s’hi ha afegit també l’animació lectora del la protagonista de la història, La rateta Marieta, que vam dur a terme a l’aula amb la col·laboració de les famílies.

El resultat final és un muntatge breu i senzill que ha entusiasmat als propis protagonistes que poden veure i escoltar un conte audiovisual en el qual ell són protagonistes. Sens dubte, no serà l’última de les dramatitzacions de contes d’aquest curs. Ja estem pensant en el següent!

Marga Badal · Sandra Capsir Maiques
CEIP Severí Torres | Castelló de la Ribera

Comentaris

Leave a Reply