Porta’m bàsquet

Posted on desembre 4, 2015
Filed Under centres, cinema, educació

Ens torna a escriure Josep Antón, del CEIP San Joan de Ribera de Burjassot, per comunicar-nos la nova bona i ens conta: Tenim un nou curt a l’escola i tornem a estar d’enhorabona perquè hem sigut premiats al concurs que ha organitzat la FEB (Federació Española de Basquet). El curt es va realitzar el passat mes d’octubre quan el mestre d’Educació Física del centre em va parlar del Programa Actibasket. Aquest programa está impulsat per la FEB, la Fundació Trinidad Alfonso i el València Basket Club. La tasca es tractava de realitzar un mural amb un Decàleg del Bàsquet un curt d’uns 5 minuts on els alumnes i la resta de la comunitat educativa expresaren missatges relacionats amb el bàsquet així com les carències del centre en material i infraestructures per a la seua pràctica.

Tráeme baloncesto és el nom del curt, dirigit pel mestre Josep Anton i protagonitzat per un grup d’alumnes de l’escola. Constitueix un cant a la pràctica del bàsquet i l’esport -inseparable de l’educació- i denuncia també les carències d’instalacions esportives en aquesta escola pública. De fet, els alumnes de la línea en valencià del centre no tienen més remei que traslladar-se al parc públic de l’Eixereta per tal de realitzar les seues sessions d’Educació Física mentres no finalizen les obres de reforma del centre que actualment continúen paralitzades. ”Començarem la casa… Per les cistelles” un lema tan íronic com esperançador, ens deixa una porta oberta a un canvi que l’escola ja demana i mereix des de fa temps.

D’altra banda, comentar que el passat dimecres 2 de novembre, es va lliurar el premi a l’escola, dos cistelles de bàsquet traslladables. A més els auténtics protagonistes, junt als alumnes, van ser els exjugadors Jorge Garbajosa, Elisa Aguilar i Victor Luengo, junt amb el base del València Basket Sam Van Rossom, que van gaudir del curt i van respondre a totes les preguntes formulades pels alumnes i van agraïr el treball realitzat pel centre. Després de la presentació, van estrenar les cistelles amb diversos llançaments ben afortunats la majoria. Va ser un dia divertit emocionant i inoblidable per a la xicalla del centre i també per a totes les parts implicades al projecte.