Convocatòria de curts + Humans XCèntrics

Posted on novembre 10, 2015
Filed Under educació, exposicions, video

event_lab

Atenció a una nova i suggerent proposta llançada des del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona que ben pot ser aprofitada. El CCCB convoca grups de Primària, Secundària i Batxillerat que vulguen participar amb una petita peça audiovisual inspirada en el cinema experimental que veuran projectada al CCCB en el context de l’exposició + Humans. El futur de la nostra espècie.

Qui pot participar?
•    Hi poden participar grups d’estudiants de Primària, Secundària o Batxillerat amb un professor o docent responsable.
•    Els vídeos han d’anar signats amb el nom de l’escola, el nivell/curs escolar, els noms dels alumnes i del docent.
Quan i on?
•    El període de presentació dels vídeos és de l’1 de novembre de 2015 al 13 de febrer de 2016.
•    Els vídeos es poden enviar per Wetransfer a: seducatiu@cccb.org.

Com han de ser els vídeos?
•    Durada: han de ser peces audiovisuals d’una durada màxima de 2 minuts (si la durada és més llarga no es garanteix la seua projecció el dia de la mostra).
•    Contingut: entorn als temes que planteja l’exposició + Humans. El futur de la nostra espècie.
•    Categories de la mostra en funció de les següents tècniques utilitzades (inspirades en tècniques que podeu conèixer en una visita a l’Arxiu XCèntric del CCCB):
1.    Pixilació (Stop-motion): tècnica d’animació en què capturem fotografies consecutives de persones que converteixen en els “objectes” que s’animen. A cada captura, la persona/objecte es mou una mica de manera que visualitzant-les ràpidament sembla que la persona/objecte es moga.
2.    Cut out (Stop-motion): tècnica d’animació en què capturem fotografies consecutives de personatges i fons retallats de materials artesanals com paper, cartró, tela rígida o fotografies (collage en moviment).
3.    Found footage: creacions audiovisuals construïdes a partir d’altres pel·lícules o materials ja existents. N’hi ha de diversos tipus, des de modificar directament el fotograma fins fer un nou muntatge a partir de material ja existent.

Què passa amb els vídeos?
•    Tots els vídeos rebuts són susceptibles d’integrar-se dins el web CCCB Educació, web XCÈNTRIC, arxiu CCCB, web CCCB, Vimeo i comunicacions públiques de projectes CCCB.
•    L’organització es reserva el dret de no publicar els vídeos amb contingut ofensiu o que vulneri la legislació vigent o qualsevol dret fonamental, o que no compleixi les condicions de participació.
•    Els vídeos participants seran projectats en un acte públic durant el mes de març al CCCB