Crida als centres educatius per al FIC-CAT 2016

Posted on octubre 19, 2015
Filed Under cinema, educació, festivals

fic_cat_15

I enllacem setmana amb altre dels festivals, com la MICE, que compta amb secció per a centres edcatius. El FIC-CAT · Festival Internacional de Cinema en Català Costa Daurada, conscient de l’entorn d’imatges i de tecnologia en que es mouen els alumnes de casa nostra, s’ha proposat, en la seua 9a edició, potenciar de nou accions educatives amb l’alumnat i el professorat dels centres docents per tal de promoure l’aprenentatge i l’ús dels codis del llenguatge audiovisual i multimèdia.
Per tal d’aconseguir la participació real i efectiva dels centre docents, d’anar incorporant en el currículum de l’alumnat competències en comunicació audiovisual i, també, amb l’objectiu de crear un públic potencial jove que estiga interessat en el visionat de realitzacions amb formats poc usuals, el FIC-CAT 2016 ha previst dues modalitats de participació.

A més de l’assistència com a públic la que ens interessa destacar i promoure des d’ací és la presentació de produccions audiovisuals a competició en els terminis establerts a les BASES dins de la categoria centres educatius. Aquesta modalitat s’adreça exclusivament a l’alumnat de primària i de secundària, en qualsevol gènere i format, a títol individual o col·lectiu, en el benentès que caldrà el vistiplau del centre i la responsabilitat d’un professor o professora que n’haja fet el seguiment. La producció s’ha de presentar abans del 24 de març de 2016, i ha d’haver estat elaborada pels i per les alumnes i/o amb la seua participació. S’atorgarà un guardó als guanyadors o a les guanyadores i un lot de material audiovisual per al centre. Les bases generals de participació, el formulari d’inscripció i tota la informació sobre el Festival poden consultar-se a www.fic-cat.cat. No dubteu en fer-nos partíceps si és que vos animeu a participar-hi.