Posted on setembre 24, 2015
Filed Under cinema, educació, formació

Ves per on que l’administrador continua pensant en com diversificar la tasca de publicació per donar-li continuïtat i fluïdesa i que aquesta tasca passarà per establir ponts i col·laboracions, quan ens arriba aquesta invitació personal a una jornada que ens pot nodrir com poques. I és que és una invitació a celebrar el cinema i les múltiples formes de compartir-lo: com el cinema es fa gran en les pel·lícules, en cada espectador, en les converses i trobades; com es fa gran quan entra a l’escola. Compartir Cinema estarà dedicada al cinema i la seua transmissió però sobretot, és la celebració de la trobada profunda i intensa entre creació i educació. Participen a la jornada cineastes –José Luis Guerin, Mercedes Álvarez, Isaki Lacuesta, Javier Rebollo, Pep Garrido, Nely Reguera, Jonás Trueba– i també mestres i professors de l’equip de Cinema en curs, que reflexionaran sobre tot allò que el cinema aporta als seus alumnes, i a les seues escoles i instituts.

La jornada tindrà lloc el dimarts 6 d’octubre al CCCB és organitzada conjuntament amb Europa Creativa Desk-MEDIA Catalunya, amb motiu del desè aniversari de Cinema en curs. En la primera part, diversos cineastes reflexionaran sobre què vol dir “fer-se” cineasta, sobre la seua concepció del cinema i el valor de compartir-lo. Es tractarà del lloc que ocupen les pel·lícules vistes i els cineastes admirats; de la importància dels espais de trobada amb el cinema, els diàlegs, les comunitats; de què és formar equip i créixer en equip; de les maneres d’experimentar el cinema com a mode de coneixement i relació; de les variades formes en què el cinema es transmet.

La segona part tractarà sobre trobades, necessitats, possibilitats i conviccions. Cineastes, mestres i professors dialogaran sobre qüestions fonamentals a Cinema en curs que alhora són qüestions essencials pel cinema i per l’educació. Sobre tot allò que l’acte de transmissió pot aportar als cineastes i sobre la joia de compartir el cinema. Sobre les escoles i instituts com a espais de creixement, obertura al món, comprensió de l’altre i construcció d’un mateix. Sobre el paper irrenunciable que el cinema –i l’art en general– poden i han de tenir en la societat.

10.00 h. – Acollida dels assitents.

10.30 h. – Compartir el cinema, presentació de les jornades a càrrec de Núria Aidelman i Laia Colell.

11.00 h. – Cineasta espectador, espectador cineasta, a càrrec de José Luis Guerin. Per José Luis Guerin la seva experiència del cinema és indissociable de la seva experiència com a espectador. Obrirà la jornada comentant alguns fragments que han acompanyat la seva trajectòria, descobrint-los des de la intimitat del cineasta amb el cinema.

12.15 h. – Pausa.

12.45 h. – El cinema en relació, Mercedes Álvarez, Isaki Lacuesta i Javier Rebollo, en un diàleg coordinat per Gonzalo de Lucas. Sobre la transmissió, el treball en equip, el valor dels referents, els espais de descoberta del cinema.

14.15 h. – Pausa.

16.15 . – El desenvolupament d’audiències dins el programa Europa Creativa, a càrrec d’Àlex Navarro.

16.30 h. – Trobades del cinema i l’escola. A partir de ‘Cinema en curs‘, taula rodona entre docents i cineastes de l’equip de ‘Cinema en curs’: Miguel Ángel Baeta, Carme Congost, Fanny Figueras, Blanca Munarriz, Isabel Ribera (docents); Pep Garrido, Nely Reguera, Jonás Trueba (cineastes).

Sobre les potències del cinema i la creació a l’escola. Sobre fer experiència del cinema des de la transmissió amb nens i joves, treballant amb els mestres i professors.

18.45 h. – Cloenda: projecció amb concert de Bernat Font.

19.00 h. – Fi de la jornada.

Es pot descarregar el programa de la jornada aquí.
Inscricpions gratuïtes fins el 2 d’octubre a través del següent enllaç. Places limitades.