De Mans… D’avions

Posted on juny 30, 2015
Filed Under centres, cinema, educació

Ens repetim però no ens cansem per necessari. Rebre un mail, un apunt, on es presenta el treball audiovisual d’altre centre, és per nosaltres paradigma d’allò que volem ser. La conversa a l’ombra de l’om, a la plaça del poble, la del cinema a la fresca. I ens posem poètics doncs no és per menys. Ens escriu Josep Antón (recordeu el Superheroi, premi Wolters Kluwer atrogat Cuadernos de pedagogía en els Tirant de Mice 2014?) per continuar amb aquesta conversa en la qual cada dia sabem un poc més dels altres, d’aquells que fem cinema a l’escola.

De Mans… D’avions

Vos torne a escriure per fer-vos saber que el passat 22 de juny els meus alumnes i jo vàrem guanyar el 1er Premi de la Trobada Audiovisual de Joves a Cinema Jove. Aquest cop el curtmetratge tracta el món de la poesia i en concret, la de Miquel Martí i Pol. Al llarg del curs que ara acaba i junt a la meua companya Dori Palencia, hem portat endavant un projecte poètic amb l’alumnat de les nostres tutories, els alumnes de 5é i 6é de primària del CEIP Sant Joan de Ribera de Burjassot. Al primer trimestre del curs vàrem presentar als alumnes les figures dels dos poetes a treballar: Miquel Martí i Pol i Vicent Andrés Estellés. En aquest trimestre els xiquets varen treballar les poesies i per Nadal, es va fer un recital d’una selecció dels poemes dels autors.

Al segon trimestre, el projecte va continuar amb la realització de dos curtmetratges on es dotava d’una història a dos poemes dels autors treballats. De mans… [dalt], guanyador del premi a Cinema Jove, ret homenatge a Miquel Martí i Pol. Enllaçar les mans, els gestos i els versos, una visió particular de la seua poesia a través d’una breu passejada pel seu poema Dona’m la mà. D’avions [baix]la segona part del projecte, és un vol per la poesia d’Estellés mitjançant el qual els alumnes han anant descobrint-se uns a altres els versos d’aquest autor del nostre poble.

El rodatge dels dos curts es va perllongar fins el mes de març i es va fer íntegrament en horari lectiu. També en aquest segon trimestre, vàrem repetir el recital de poesia amb el repertori dels poetes, però aquesta vegada a l’institut del nostre poble, l’IES Vicent Andrés Estellés on els nostres alumnes recitaren per a l’alumnat de secundària i batxillerat del centre. Finalment, el 20 de maig, els vàrem estrenar a l’escola. No vull deixar d’esmentar que hem rebut el suport de tanta gent per fer els curts: els músics Lluís Llach, Borja Penalba, Tomàs de los Santos i d’altres, varen cedir la seua música perquè formés part del projecte i tantes persones de l’escola i el nostre voltant.

Josep Anton
Mestre del 3er cicle de primària. CEIP Sant Joan de Ribera. Burjassot

2 Responses to “De Mans… D’avions”

1. Pilar Alfonso on juliol 1st, 2015 1:45 pm

Vaig veure “De mans” a l’Encontre de Joves i el puc resumir en una paraula: EMOCIONANT. Us vaig felicitar aquells dies però jo també em repetisc, enhorabona!! Un goig d’actors, un goig de curtmetratge.

2. Josep Anton on juliol 2nd, 2015 5:27 pm

Moltes gràcies Pilar… La veritat es que estem molt contents per l’escola… Sembla que el curt ha picat la sensibilitat de moltes persones. Això a nosaltres també ens emociona…