Presentació al claustre d’Escola Gavina

Posted on juny 30, 2009
Filed Under centres, educació

Aquells que ens dediquem a l’educació, a l’ensenyament, sabem que és temps de balanços, memòries, posades en comú i propostes de millora ja pensant en el curs vinent. A Escola Gavina també és moment de fer una presentació al claustre d’aquelles experiències pot ser més o menys innovadores però que, portades a terme al llarg del curs, cal destacar ara per alguns aspectes. Així doncs serà aquest el moment de presentar 400 colps a totes i tots els docents del centre.

Destacarem que 400 colps és un dispositiu, és a dir un conjunt d’elements i accions, encaminades a dinamitzar i fomentar la participació de l’alumnat i el professorat implicat en projectes audiovisuals. En aquest sentit, 400 colps | altres narratives dins i fora de l’escola, el bloc, tot i ser puntal i cara visible d’aquest dispositiu n’és un element més. Intentarem lligar el discurs a l’impacte de les TIC i internet en l’ensenyament, al poder de transformació de la web 2.0, a la necessitat de repensar l’educació, de començar a articular nous discursos, noves experiències, nous espais,… Per què no, d’expandir l’educació, concepte sobre el qual va girar el darrer simpòsium de Zemos98 i del qual vos deixem a la barra lateral un més que interesant reportatge. Parlarem, com no, de les persones, d’aquelles, professors, alumnes i d’altres, que ens han encorajat a tirar el projecte endavant i han contrubuït amb el seu suport i la seua participació. Aquelles que hem tingut el gust de conéixer i sense les quals açò no tindria massa sentit. Explicarem la incidència de 400 colps que en finalitzar juny arribarà a un nou rècord d’usuaris per mes superant la xifra de 500. De com comencem a interactuar amb l’entorn de manera que tenim un valuós feed-back que retroalimenta el procés. Per exemple, ens comencen a informar d’iniciatives com el documental d’Eduard Torres “Els xiquets no volen la guerra” perquè 400 colps col·labore en la tasca de difusió. Remarcarem que, en el marc de les competències bàsiques, 400 colps pretén ser un model de competència digital. En un temps gran potencial social-transformador d’eines com internet, s’imposen als adolescents models i espais de comunicació i comportament que empobreixen la seua creativitat així com la pròpia realitat rica i estimulant. Pensem que 400 colps pot oferir un espai de qualitat, rigor i respecte per l’alumnat que guaita en aquesta finestra i vol participar-hi. I com no, parlarem de futur, de les noves iniciatives que el curs vinent posarem en marxa amb il·lusió per consolidar el projecte i arribar a ser referent en l’àmbit de l’educomunicació i la cultura audiovisual als centres educatius del nostre territori.

La pantalla és en blanc i aquest és el paisatge que a 400 colps volem veure projectat. Vos apunteu?

PD: VOTA PER 400 COLPS