Els alumnes de l’IES Càrcer estrenen el curt musical ‘Invencibles’

Posted on juny 8, 2015
Filed Under alumnat, cinema, educació

invencibles

Ens complau rebre la invitacioó del Departament de música de IES Càrcer que nosaltres fem extensiva per tractar-se de l’oportunitat per conéixer el treball audiovisual protagonitzat i realitzat per alumnat del nostre territori. Aquest dimarts 9 de juny, a les 12.30h, al Centre Cultural Rodríguez Castellano de Càrcer tindrà lloc l’estrena del curt musical Invencibles, fruit d’un projecte inspirat en la cançò del grup valencià Mai Mai, que actuarà en directe en l’estrena.

L’alumnat del centre IES Càrcer va participar en la gravació d’aquest videoclip durant Jornades Culturals dels passats dies 30, 31 de març i 1 d’abril. Aquest videoclip és el resultat del projecte Invencibles, que integra un treball multidisciplinar partint de la cançó del mateix nom del grup valencià Mai Mai (Mario Sancho, el vocalista és de la localitat de Canals). La cançó ha servit de pretext per a filar aprenentatges diversos que van des del treball lingüístic i literari de la cançó (traducció, adaptació, lèxic, sintàctic, …), passant per les TIC, el ball col·lectiu, edició de vídeo i so, rodatge, el tractament de textos (l’entrevista, la crònica, el guió literari, …), treball plàstic, disseny, així com el treball en equip i el foment de la iniciativa i l’autonomia personal.

Aquesta activitat forma part del programa d’Innovació per a la lluita contra el fracàs escolar a través de la realització d’activitats per a la promoció de la música per als centres educatius. El projecte va començar al mes de setembre i ha implicat als alumnes en diferents tasques segons els seus interessos i preferències, de forma que han pogut destacar en algun àmbit i vore’s reconegut/da per la comunitat educativa, projectant aquesta positivitat cap a la resta de la seua vida acadèmica…