Formació a l’inici de l’estiu

Posted on juny 15, 2015
Filed Under educació, formació

formacio

El mes de juny invoca el final de curs, amb tot el que comporta, però de fa un temps l’inici de l’estiu també és sinònim de formació. Amb el curs tancat, són múltiples les ofertes formatives que n’aprofiten aquestos dies, també al juliol, per aplegar a un bon nombre de mestres al voltant d’interessants temes pedagògics. Ací vos deixem tres propostes ben suggerents.

Des del Servei de Formació Permanent de la Universitat de València (SFPIE) amb la col·laboració de CRIE-UV i ADIESPV s’ha organitzat la I Jornada. Desregulació dels continguts curriculars en la societat digital adreçada als professors i professores d’educació secundària. Aquesta Jornada es celebrarà el dia 26 de Juny de 2015 a l’Aula Magna de la Facultat de Filosofia i Ciències de l’Educació de la Universitat de València. L’activitat clourà amb una conferència a càrrec de César Bona, mestre aragonés candidat als Global Teacher Prize (Premi Nobel d’Educació). Més informació i programa a http://www.uv.es/sfpie/formacio/Formacio_no_universitaria/Secundaria_2015/IJornada.pdf

D’altra banda el CEFIRE de València i la Facultat de Magisteri han organitzat per segona vegada unes Jornades d’investigació, experimentació i bones pràctiques en educació. El propòsit és que aquest siga un espai per a facilitar l’intercanvi d’experiències i coneixements entre el professorat en actiu i la comunitat de la Facultat de Magisteri. Les jornades, amb una durada de 15 hores, tindran lloc l’1, 2 i 3 de juliol en horari de 9h a 14.30 h. a la Facultat de Magisteri (Universitat de València)

Per últim la ja consolidada Escola de mestres d’Akoe Educació arriba a la seua tercera edició d’estiu. Sota el títol Escola, creativitat, emoció més de 400 mestres s’aplegaran els dies 7, 8 i 9 de juliol per poder aprendre de Fernando Trujillo (noves tecnologies), Enric Queralt (deures), Carme Timoneda (dificultats d’aprenentatge), Angélica Sátiro (creativitat) i Ramón Grau (aprenentatge basat en projectes).

En aquesta tercera edició, es donarà més importància a les presentacions tant de mestres com d’alumnes, augmentant el temps de les exposicions. Es deixarà el dimarts 7 per a les presentacions de les bones pràctiques de mestres i el dimecres 8 per a les exposicions d’alumnat. També hi haurà parades de llibres i espais de conversa i reflexió. Ací, informació completa.