Curs Cinema i entorns educatius

Posted on maig 22, 2015
Filed Under cinema, educació, formació

cinema_educatiu

En tant de temps que portem actius, és la primera vegada que deixem passar tants dies entre la publocació d’un apunt i el següent. Hem baixat en ritme per qüestions de saturació en altres aspectes. Però ens agrada comprovar que sempre hi ha qui continua actiu en allò que nosaltres anomenem la intersecció entre el cinema i l’educació. I companys com Josep Arbiol o Paula Jardón som sempre figures presents. Ara reprenem el protagonisme amb un curs de fomació força interessant que donarà compte d’açò conegut com cinema educatiu.

Cinema i entorns educatius. La participació en xarxa del professorat i l’alumnat tindrà lloc els dies 20 i 21 de juliol de 2015 dins del marc de la Universitat d’Estiu de Gandia. El curs l’imparteix professorat de l’ICIE, entitat col·laboradora de la UEG, i compta amb la participació de Josep Arbiol, fundador i director de la MICE · Mostra Internacional de Cinema Educatiu. Vaurem la manera d’estar presents.

Dilluns 20 de juliol
De 9.30 a 13.00 h:
El cinema i els usos pedagògics dels audiovisuals per a les iniciatives d’alumnat i professorat al món educatiu
Paula Jardón. Professora de Didàctica i Organització Escolar i Vicegana de la Facultat de Filosofia i C. de l’Educació. Universitat de València.
De 13.00 a 14.30 h:
La producció de cinema als centres educatius i la seua difusió a través de la MICE
Josep Arbiol Carmen. Director de la MICE
De 16.00 a 18.00 h:
Josep Arbiol Carmen. Director de la MICE

Dimarts 21 de juliol
De 9.30 a 12.00 h:
El cinema infantil com a eina de canvi en l’educació
M. Amparo Alonso Sanz. Àrea de Didàctica de l’Expressió Plàstica. UV
De 12.00 a 14.30 h:
De com ens acosta el cinema als entorns de l’ensenyament. Pràctiques participatives
Ricard Huerta. Director de l’Institut de Creativitat i Innovacions Educatives. UV