Vídeomat en primera persona

Posted on maig 6, 2015
Filed Under alumnat, concursos, educació, video

Les darreres setmanes els curs de tercer ha estat treballant per a un projecte anomenat VideoMat. Aquest constistia en fer un vídeo relacionat amb la matemàtiques (i es feia a l’àreea de mates, clar). Nosaltres vaam decidir de fer el vídeo de les successios, ja que era el tema que estàvem estudiant. Ens vam dividir en grups i cadascú va triar un tema el qual es poguera treballar amb successions o progrssions: quantes hores al llarg de la nostra vida passem passivament, la relació d’un objecte enfocat des d’una càmara i la distància de l’objectiu, els diners que guanyaríem al dia si per cada 50 euros en guanyem 4, si reduïm 1/4 l’àrea d’un quadrat de 16m2 quan de temps ha de passar fins a deixar de veure’l… En fi, un fum d’idees inventades per nosaltres.

El meu grup (la relació d’un objecte enfocat des d’una càmara i la distància de l’objectiu) el primer que va fer va ser repartir-se la feina, ja que havíem de fer diverses tasques: fer fotos, mesusrar les àrees corresponents, treure el m.c.m. Al principi ens va costar ja que no sabíem per on começar, però finalment ens va aclarir i crec que ens va eixir un bon resultat. Aquesta idea també era una mena d’experiment, perquè nosaltres no sabíem si hi havia una relació, aleshores ens vam arriscar i ho vam aconseguir. Després d’haver estat treballant a l’escola vam quedar a casa per gravar el vídeo i muntar-lo. Va ser una mica costós però va merèixer la pena.

Crec que aquest projecte ens ha servit per motivar-nos amb les matemàtiques i a tots ens ha agaradat participar. Al principi no sabíem per on començar, què fer, quin tema triar, però al llarg de les classes i vegent el nostre voltant, va ser molt més fàcil del que pensàvem, és a dir, sols era entendre-ho i prestar atenció.

Pense que va estar molt interessant participar a aquest concurs ja que mai ho havíem fet de manera grupal ni relacionat amb les matemàtiques. Finalment m’agradaria dir que he apres moltíssim i he pogut vuere les mates d’una alta manera i que l’any que ve m’agradaria tornar a participar en aquest consurs tan meravellós per poder millorar, perquè també cal dir que ens haguera vingut millor dues o tres sessions més. En ser el nostre primer any i estar aprenent hem vist que hem de fer-ho millor i posar-li moltes més ganes de les que ja hem posat.

Gal·la Martí | 3r ESO | escolagavina