Cinema Jove | l’experiència d’una futura participant

Posted on juny 24, 2009
Filed Under altres, cinema

Si dilluns féiem crònica de la presentació de Carmen Buró, ara és l’alumna Rosana Martínez qui ens envia la crònica del seu pas per l’Encontre Audiovisual de Joves. Nosaltres la publiquem íntegra amb algunes correccions gramaticals i ortogràfiques però respectant totalment el contingut. Apostem per la dinamització i participació de l’alumnat interessat en els audiovisuals i pensem que està bé que aquest alumnat aprenga a poc a poc al confrontar-se amb el seu propi discrus publicat. Gràcies i animeu-vos a enviar-ne més.

Cinema Jove, l’experiència d’una futura participant

Bé, aquest any jo no he participat realment, han sigut dues companyes de la classe d’audiovisuals les que participaven. Però nosaltres, 4 més que hem participat en el curt d’aquest any (eixe curt es veurà l’any vinent a Cinema Jove també), hem anat per a donar-les suport anímic i acompanyar-les en eixe moment on t’acompanyen i traicionen els estimats nervis. La veritat és que hem anat per a fer un poc de “bulto” i perquè volíem veure com era açò abans del nostre torn el proper any.

El primer de tot és arribar, arribar a l’hora determinada, i finalment conèixer el camí a la sala de les projeccions. En això nosaltres estàvem perduts. Es suposava que ens trobaríem amb la professora (Pilar Alfonso) fora del MuVIM i ella ens portaria al lloc concret. Però per uns pocs problemes tècnics, no va ser així (açò d’anar-se’n de festa, tornar a les sis i haver quedat a les 10.30 al MuVIM… no ho portem molt bé nosaltres… això “d´empalmar”). Eren les 10 pasades i nosaltres que no havíem quedat ben bé lloc i hora, per això cadascú va anar per la seua banda. Érem sis, i per sort ens trobàrem en el bus (per molta sort). Vàrem arribar al MuVIM justet a les 11 menys quart. El dia estava amb nosaltres, tot anava amb retard. Quan anàvem a entrar va eixir Pilar. Ens va donar la identificació, la programació i tot açò que no ens havia pogut donar abans. Quan el públic va aplaudir, aprofitàrem per entrar (per a no molestar mentres estaven reproduint el film). Va estar bé i tot això, el problema era el retrard i això, però res important. Van eixir les meues companyes a presentar el seu curt, “Decàleg, del bon estudiant”. Estaven nervioses, i nosaltres que les coneixem, ho notàvem. Però tot bé. En la categoria B, que era en la que participàvem, i del que jo vaig veure, em varen agradar uns pocs. No em recorde ni del nom del curt ni de l’institut que el presentava, però un era d’un ucraïnià i l’altre una espècie de meditació sobre la mort. Van ser prou interessants. També vaig estar el dilluns (amb retard), i una altra vegada vaig veure sols els de la meua categoria, la B. Hi havia un que me’n va agradar molt. Era del mateix institut que aquell que parlava sobre la mort, de l´IES Europa en Ponferrada (León). S´anomenava “Ven conmigo” i era molt interessant, d’una xica que s’havia mort el seu nuvi i tenia visions i veia com aquest li deia vine amb mi. La forma de contar-ho, els efectes i la veritat del curt, em varen agradar molt. I després hi havia un altre, que aquest no sé d´on era, que s’anomenava “Història d’una il·lusió”. Es veu la realitat, hi ha llocs i oficis que si no fas alguna cosa per a tu desagradable, no aconsegueix res. L’experiència és molt instructiva i em dona idees per a millorar el nostre curt en procés.

Estic nerviosa, que el proper any ens toca a nosaltres i ja estic pensant en què direm. Crec que el que estem fent és millor. Ja el tenim tot gravat i l’hem deixat en repòs fins setembre que ens juntem uns quants i el terminem bé. Espere que aquest any haja agradat el curt del meu institut, però que el pròxim any, agrade molt més.

Rosana Martínez
Alumna de 1er de Batxillerat de Valencià: llengua i imatge.
IES Dr. Faustí Barberà (Alaquàs)

¬ vota per 400 colps

One Response to “Cinema Jove | l’experiència d’una futura participant”

1. IMDB on març 16th, 2012 10:53 am