Sambori-Mice: Full de ruta

Filed Under cinema, educació, Sambori · Mice

sambori_mice_15

Full de ruta

Full de ruta és un curt que neix a partir d’un projecte que oferta l’Escola Gavina anomenat EACN (escola d’activitats culturals a la natura). Aquesta és una activitat en la que els alumnes que hi acudim som introduïts tant teòricament com en la pràctica al món del cinema. La proposta central és el rodatge d’un curtmetratge  però no només ens centrem en la gran proposta, sinó que també acudeix gent que està cap ficada en el món del cinema o de la fotografia i ens expliquen quin és el seu treball, com funciona, com desenvolupen la part creativa… I és que l’EACN també és un espai on es fomenta la creativitat d’un mateix, tant a l’hora de donar personalitat a un personatge, com en fer un vídeo (més o menys d’un minut de duració), tenint com a punt de partida un tros d’una cançó. Per tant es tracta d’una activitat en la qual exercites la imaginació i l’eficiència en treballar front a la càmera.

full_de_ruta

El curt Full de ruta és la proposta central de l’EACN 2013 en la qual varem participar 16 alumnes del centre i en el que varem esplaiar-se durat tota una setmana d’estiu. Haver pogut participar en aquest projecte ha siginificat molt per a mi perquè no només hem pogut vore finalitzat el treball realitzat, també perquè ens hem pogut enriquir d’experiències que varem viure junts i que ens han ajudat a formar-nos com a persones. Aquesta setmana va ser més que un simple rodatge, tots vàrem participar com si fórem més que companys, vàrem aprendre a coordinar-nos, a escoltar les propostes que cadascú aportava i també a ser crítics amb el nostre treball.

Pel que fa a les experiències, són records d’uns dies intensos en els que ens oblidem que som companys d’escola i ens convertim en germans del cinema, dies en els quals desconnectem del món i la nostra capacitat d’imaginació es dispara per poder superar els reptes que ens van sorgint a mesura que avancen els dies. És cert que hi ha estones en les que et tornes boja al vore que ens bloquegem en una escena, que passen els minuts, la il·luminació canvia per complet i el que havies gravat al principi ja no té continuïtat amb el final de la escena; o que estàs gravant escenes curtes pels carrers de Xelva (el poble on està enregistrat Full de ruta) en les que es veu un grup de turistes passejant, i quan et dones compte falta gent que hi hauria d’estar en el plànol i veus com el treball ja no és de qualitat i has de tornar a començar.

Però tot açò forma part de les experiències que em vaig endur d’aquest projecte, són experiències que m’aporten una visió diferent del que és el cinema.No penseu que per aquest fet he deixat de voler fer cine, tot el contrari, he volgut continuar en aquest món, perquè mai saps amb qui et vas a topar, topes amb qui topes sempre serà gent que et vaja aportant peces per formar-te i adquirir experiència, que et faran vore que cada rodatge és diferent i que et donaran motius per seguint actuant davant la càmera.

Així que només he de dir que participar en Full de ruta va ser un goig, que els companys varen fer del rodatge una feina prou divertida, que vore la progressió en el treball realitzat, vore com va evolucionar el rodatge al llarg dels dies i vore el resultat final varen fer que tota l’energia que varem ficar per dur-ho a terme pagara la pena.

Clara Ferrández (3r d’eso · 2103)
escolagavina | Picanya