Sambori-Mice: Ballant a l’escola

Filed Under cinema, educació, Sambori · Mice

sambori_mice_15

Ballant a l’escola

El nostre col.legi i el món de la faràndula de sempre han estat molt relacionats , doncs el director del centre és el director de “Faula Teatre” i els alumnes de les T.V.A. ( Transició a la vida adulta) tenen un projecte teatral en el qual monten i representen dos obres cada curs. Pel Nadal organitzem un gran Festival on cada aula monta un xicotet espectacle cuidant tots els detalls ( vestimenta, música…). Des de fa dos anys tant aquest Festival com les obres de teatre, com un projecte que fem amb un altre centre de la localitat, giren al voltant d’ un tema i aquest any eixe tema és: El cinema.

ballant_escola

A meitat novembre es va sortejar el gènere sobre el que tenia que vessar l’espectacle de cada classe i a nosaltres ens va tocar “pel.lícules d’ amor”. El més fàcil haguera sigut agafar alguna película de l’ estil de “Grease” i fer el típic espectacle musical que tots hem fet en algun fesqtival però vam voler anar un poc més enllà i aprofitant que els alumnes de la nostra aula, encara que gairebé tots tenen un lleguatge oral completamet comprensible , saben expressar-se molt be a través del cos, vam pensar en fer un curtmetratge emulant el cinema mut i incloure-hi els balls. Després d’esbrinar els coneixements previs que tenien els alumnes sobre el món del cinema ( que eren molt pocs) i aprofitant que el curs anterior haviem estat visionant diverses pel.lícules de Harry Potter fixant-se bé en tots els detalls de la pel.lícula, els vam explicar la diferència entre curtmetratges i llargmetratges, els vam ensenyar diferents tipus de “curts” , els vam contar que al principi el cinema era mut ( cosa que els va sorprendre molt) i en blanc i negre, els vam “presentar” a Charles Chaplin, doncs ningú d’ ells sabia qui era, i vam vore alguns dels seus curts.

Quan per fi es vam seure a escriure el guió, haviem de tindre en compte que ells foren capaços d’ entendre la història, així com d’ imaginar com reaccionarien en cas que eixes situacions es donaren, també teniem que poder incloure els dos balls que teniem que montar amb la B.S.O. de la pel.lícula “Dirty Dancing”(que era la que havien triat). Aprofitant que dos dels 5 alumnes estan en combinada amb un IES i que els altres tres també ho havien estat en primària, vam decidir escriure la típica història d’ adolescents : alumnes populars front alumnes menys populars. I poc a poc i baix les nostres directrius van conseguir escriure aquesta història.

A l’ hora de rodar-la, teniem en contra el temps doncs el Festival era per a Nadal i no tots els alumnes venen tots els dies. Però com en les pel.lícules antigues hi ha poc canvis de plans, la nostra tasca es va simplificar. Algunes escenes les vam tindre que repetir varies vegades i així i tot no van quedar com ens haguera agradat però altres van eixir a la primera. Per al muntatge vam utilitzar l’ Imovie, i encara que amb prou ajuda, van ser capaços d’anar muntant la “pel.li”. Per a presentar-la al MICE vam tornar a gravar el ball que al Festival havien fet a l’escenari simulant que era una sala del col.legi.

I bé, aquest és el resultat d’ una història que ells recorden com el dia que van eixir al cinema i que esperem poder repetir en cursos posteriors. El curt havia d’haver sigut en blanc i negre, però els alumnes es van negar, je,je.

Aula 7
C.P.E.E. Sanchis Banús