Volumens

Posted on febrer 25, 2015
Filed Under festivals, video

volumens_15

En aquesta darrera edició de l’eacn, vàrem tenir oportunitat de comptar amb la presència de convidats que venien a contar-nos, entre d’altres, la seua experiència personal amb la creació audiovisual. De Marc Sempere i del que vàrem aprendre amb ell ja en parlarem més avant perquè tenim la intuïció de que, pels projectes que porta entre mans, ens hi tornarem a creuar. De Mar Gutiérrez dir que sigué un luxe comptar amb la seua aportació. Mar vingué acompanyada de Guillermo amb qui conforma el duo Cinépoème, una proposta poètica en la confluència entre la música i el vídeo sempre mesclats en directe. Mar va fer una exposició senzilla, sense ostentació però directa i amb exemples clars, de la seua breu trajectòria personal filada a base d’intuïció, sensibilitat i constància. Ja hem avisat l’alumnat que no li perguen la pista perquè arribarà a fer coses ben interessants en un futur pròxim. De fet, Mar i Guillermo, ens informaren que ja els podrem veure i escoltar en directe com a Cinépoème en el marc del festival Volumens que tindrà lloc el 6 i 7 de març i als quals han estat convidats com artistes locals entre d’altres de renom internacional.

S’explica al web del festival que l’exploració audiovisual arriba a València de la mà de Volumens, el primer festival que portarà a la ciutat alguna de les propostes més interessants i arriscades de la recerca i la creació sonora i visual del panorama internacional. Un dels objectius de Volumens és elevar l’experimentació i la recerca audiovisual (AV) a la categoria d’art, emmarcant estos projectes en un dels espais més representatius de la ciutat, com és el MuVIM. Un festival que pretén portar i difondre les últimes tendències i corrents més avantguardistes de la recerca AV, a través d’una ambiciosa programació que reuneix a artistes internacionals, nacionals i locals de reconegut prestigi i gran trajectòria professional. Una aposta arriscada que pretén convertir-se en una cita anual i en referent dins del panorama artístic audiovisual i posicionar tant a la ciutat de València com al propi museu, dins del camp de l’exploració, recerca i creació de l’art sonor i visual. Per a açò, es preveu un cap de setmana excitant en el qual el MuVIM acollirà per complet la programació del festival, convertint-se en una pantalla panoràmica geganta i en aparador de les últimes tendències AV. La programació es divideix en dos espais, la AV Room (Saló d’Actes Gregori Mayans) i el Hall. A més, i per a clausurar el festival, tindrà lloc una festa de clausura en Expohotel el dissabte 7 de març, amb actuacions i sessions amb un enfocament més lúdic, una vegada finalitze la programació en el MuVIM.