24a eacn: #projectehorta

Posted on febrer 19, 2015
Filed Under cinema, educació

24_ecn

L’eacn · escola d’activitats culturals a la naturalesa d’escolagavina arriba hui a la seua 24a edició. A les 15.30 h, 17 alumnes de secundària junt a tres docents, ens embarquem en una nova aventura pedagògica, audiovisual i vivencial. I en aquesta ocasió no creiem que pequem de literaris si qualifiquem d’aventura la proposta. Doncs arribats a aquest punt, hem decidit eixir-nos de valent de la línia traçada després de tants anys de projecte. Canviem d’escenari, canviem de metodologia. Hem volgut aprofitar l’oferiment tan afectuós del Jordi i la Victòria que ens permetran gaudir d’una alqueria com a base d’operacions, incrustada al cor de La Punta, escenari viu de tants despropòsits comesos pels nostres governants.

I l’ocasió era la idònia doncs el tema sobre el qual pivoten diverses propostes pedagògiques de l’escola és #projectehorta. I també bona part de la nostra actualitat posa el focus sobre l’horta precisament per la tossuderia destructora d’aquells. Que #hortaésfutur intentarem contar-ho en una peça on identitat, adolescència, territori, bellesa, decadència, habitatge… travesaran unes imatges que en aquest instant només són idees d’un suggerent experiment. El compte enrere és activat amb el combustible de la incertesa per no saber com s’apropiarà l’alumnat de la mateixa. Les condicions d’una proposta experiemental i edupunk hi són; el relat final l’esperem.

Per filar les hores, eixirem a peu a conéixer el paisatge; comptarem amb la col·laboració de Marc Sempere i Mar Gutiérrez que vindran a contar-nos la seua experiència i a il·luminar-nos amb els seus projectes; entrevistarem testimonis propers… i també la cuina, els jocs, l’esbarjo o el concurs de vídeocreacions. Tan sols la pega de no poder ser-hi dissabte a la #crida21F. Ens sol passar que la millor manera que trobem de reivindicar-nos és fent l’escola que volem.

projectehorta