Onedreamrush_42x42

Posted on maig 29, 2009
Filed Under cinema

Ha finalitzat Cannes; Haneke guanyador; controvèrsia? Rius de tinta i moltes línies a blocs de cinema. A 400 colps no podem avastir tant informació; ara per ara ens dediquem principalment a indagar, a bussejar pel panorama audiovisual i educatiu per pescar idees, posar l’accent en propostes de les quals ens podem reapropiar, transformar i treballar-les al nostre propi àmbit. De Cannes en rescatem una: Onedreamrush. Es tracta d’una iniciativa amb fins comercials i ambiciosa en la qual 42 reconeguts directors de cinema rodaran 42 curtmetratges de 42 segons amb els somnis com a tema. Entre els directors destaquen reconegudes figures del que ha sigut el panorma independent com David Lynch, Abel Ferrara, Larry Clark, Mike Figgis, Leos Carax, Harmony Korine, Gaspar Noé… o d’altres més experimentals com Kenneth Anger o Jonas Mekas. Algunes de les obres ja poden contemplar-se a la web. Presentar treballs al voltant d’una proposta és una idea que algun any podria ser motor de festivals de cinema escolar tals com Inquiet o Cinema Jove. Seria interessant contrastar resultats, idees sorgides, visions,… Ah, ha caigut l’enllaç a Cannes, puja l’enllaç a Foroimatge, és la nostra propera cita.

9 Responses to “Onedreamrush_42x42”

1. Rosana on maig 29th, 2009 12:51 pm

Que interessant açò de 42×42. Fan els curts amb les idees que vinguen dels somnis. Açò em recorda “El gos andalús” de Buñuel. Tot per un somni.

2. Pilar Alfonso on maig 30th, 2009 11:59 am

Rosana, com m’alegra sentir parlar a una alumna meua de Buñuel, d’una manera tan espontània. Però amb el permís de Jordi i excepcionalment (no ho tornaré a fer),vull recordar-te que has de preparar encara el comentari sobre “Hiroshima, mon amour”.Per cert, seria possible una interpretació onírica d’algunes parts d’aquesta pel.lícula de Resnais?Somni o malsomni?Pensem-ho.

3. Rosana on maig 30th, 2009 12:06 pm

Pilar, en algun moment tindria que demostrar el que he aprenut a les teues classes, no?
    De totes maneres pensava fer-ho i donarte´l, i si l´aceptaves millor i sino, al calaix del temps perdut.

4. Pilar Alfonso on maig 31st, 2009 9:40 am

Ai, els verbs!!!!!!
    Si cal, amb disculpes,Jordi, per ocupar d’aquesta manera el bloc.

5. admin on maig 31st, 2009 11:17 am

Per qüestions de treball he estat fora i m’incorpore avui diumenge. Rosana, crec que els bons mestres conviden a somniar però a la vegada han d’exercir el principi de realitat. Ei, a mi m’ha fet un somriure veure com dirimieu qüestions pràctiques a 400 colps. ;-) Per cert, és publicable la interpretació onírica de “Hiroshima, mon amour”?

Salutacions

6. franchise sales on febrer 15th, 2012 5:01 am

approve corina detachedly hollow antonapoulos paganism pitani kicking reali