I Jornades Pedagogia i Audiovisual. Recerca d’eines alternatives per l’educació

Posted on maig 21, 2009
Filed Under educació, formació, video

Sovint hi ha trams del curs en els quals desitjaríem més oferta en els àmbits que ens ocupen, en altres les propostes s’amuntonen. Quan, com déiem a a l’apunt anterior, queda ben poc per a Foroimatge, donem amb la informació d’aquestes jornades per al professorat que treballa amb audiovisual. Organitzades pel Centre de Cultura Contemporània Octubre tindran lloc els dies 4, 5 i 6 de juny. Junt a Foroimatge, poden ser altra bona plataforma per reflexionar al voltant de la vinculació entre l’audiovisual i l’educació; fet sobre el qual encara a aquestes alçades necessitem aportar moltes llums i pensar noves propostes. I és que, com diuen a la web de l’octubre, vivim immersos en la cultura audiovisual: el cinema, primer, i la televisió, després, modificaren per a sempre la nostra manera de pensar, d’imaginar, de somiar. Els més joves, que han nascut en plena era de l’audiovisual, ho viuen amb total naturalitat; per a ells, comprendre el llenguatge audiovisual és una tasca aparentment senzilla, perquè han crescut amb els dibuixos animats, les pel·lícules, els videoclips, els videojocs… però, tenen la capacitat de poder desxifrar un text autdiovisual? Podem ajudar-los a desenvolupar una mirada crítica i personal?

Aquestes primeres jornades sobre pedagogia i audiovisual volen possibilitar l’encontre de professionals de l’ensenyament que en la seua pràctica docent utilitzen, habitualment, el llenguatge audiovisual com a mitjà d’aprenentatge, investigació i interrelació amb la societat. Tot coordinat per Rosana Pastor i Josep Lluís Peris.

11 Responses to “I Jornades Pedagogia i Audiovisual. Recerca d’eines alternatives per l’educació”

1. Rosana on maig 21st, 2009 2:50 pm

M´agrada molt aquesta noticia. Jo no puc anar-hi, però és interessant.

Jo he nascut en plena era audiovisual, i tot el que puc vore per la televisió o al cinema ho veig natural i puc manejar-ho amb facilitat. Però si tinc que analitzar el perqué d´acò o d´allò, estic perduda. Es clar, vaig a classe d´audiovisual i algunes cosetes sobre aquest tema coneix, sino seria un curs perdut. Però el que vull dir es que no tots tenen eixa classe i arriben a dir: “Jo se molt de cinema”, i no sapien que és un pla amaericà. Nosaltres el més joves ho manegem, però no ho arribem a comprendre.
    Em pareix interessant aquesta jornada pedagógica per a professors. Ja que vivim en un món audiovisual, que ens expliquen i ens ajuden a comprendre´l.

Una salutació.
    Rosana.

2. admin on maig 23rd, 2009 6:46 pm

Hola Rosana:

Intentaré apropar-me a les jornades encara que, per a variar, tinc altres coses i ja veuré si rescate algunes idees per a 400 colps. Una vegada més et convide a que li dones una mica de forma a les teues reflxions i t’atrevisques a escriure un apunt senzill, per exemple la teua experiència amb l’audiovisual. 400 colps t’ho publica.

Una salutació

3. Rosana on maig 24th, 2009 10:19 am

Hola!

Açò és el que vaig a fer. Estic començant a fer un “article” sobre la pre-producció, la producció i la post-producció d´un curt, el que hem fet nosaltres. La veritat és que estic fent una especie d ésquema primer, per a que siga clar i estiga en ordre, que tinga un poc de coheréncia. Però estem ara muntant el curt, comencem la semana próxima, i vull que estiga tot junt. Si no tinc molts examens i no tinc que estudiar massa, l´article el tindré per a començament de Juny. Fins eixe dia em possaré a fer-ho poc a poc, quan tinga temps.

Fins altra.
    Rosana.

4. admin on maig 24th, 2009 7:21 pm

Què et puc dir; em sembla genial. Insistesc en que amb una cosa senzilla i breu estarà molt bé, i si parles des de la teua experiència de segur que serà interessant.

Fins aviat doncs.

5. Megavideo on març 17th, 2012 3:57 am

soir disgrace incius hartenfeld crape Chuan apprehension Kok-khiang spirits

6. pergola plans on març 30th, 2012 2:28 am

Keep functioning ,fantastic job!

7. philadelphia cleaning services on març 30th, 2012 4:10 pm

I’m impressed, I must say.

8. Rosendo Dausch on març 31st, 2012 9:35 pm

Weblog moved out in chrome

9. @dariohartl on abril 4th, 2012 5:48 pm

Quality info. Cheers!

10. 青汁 on abril 4th, 2012 8:18 pm

青汁

11. betting win on abril 20th, 2012 3:24 pm

Brilliant piece of writing.Seriously pumped up about reading more. Keep posting.