TEDxBarcelonaED en educació emergent

Posted on gener 9, 2015 
Filed Under educació, xarrades

tedxbarcelonaed_15

Seguim amb més educació; serà qüestió de propòsits per l’inici d’any o propostes que ens portaran cap a noves transformacions? Ja sabeu que TED és un esdeveniment anual on alguns dels pensadors i innovadors més importants del món són convidats a compartir allò que més els apassiona. TED vol dir Tecnologia, Entreteniment i Disseny, tres grans àrees que, col·lectivament, donen forma al futur. De fet l’esdeveniment és encara més ampli, abastint idees que són importants siga quina siga la seua disciplina. Doncs bé, el proper 22 de gener a Barcelona com a subseu TEDx s’organitza aquest esdeveniment que vol ser un aparador dels innovadors de l’educació emergent. Les reflexions i presentacions de format curt i dinàmic giraran al voltant de quatre eixos temàtics:

Conscienciació
Com poden aprendre els estudiants a auto-regular el seu comportament i focalitzar la seua concentració en l’èxit acadèmic? Com donar suport per millorar el rendiment acadèmic a més d’augmentar la presa de perspectiva, l’empatia i l’amabilitat i fomentar l’habilitat de resoldre problemes complexos? Quin és el paper de la neurociència per viure feliç, sa i amb coherència?

Tecnologia
Podem usar la tecnologia per resoldre els reptes educatius? Proporcionar el millor contingut educatiu a les zones més remotes i les comunitats més desafavorides? Garantir l’educació permanent. Adaptar-nos al ritme de cada individu. Gamificar la corba d’aprenentatge. Com podem crear experiències significatives que puguen ser extensibles? Com aglutinar materials, assignatures, experts i experiències que puguen accelerar ràpidament l’aprenentatge? I descentralitzar el procés de generació de continguts?

Valors
Quins valors ensenyem als nostres fills? A través de l’sport o les arts, com desenvolupem el respecte, l’esperit d’equip i la col·laboració? Com canviem la perspectiva de gènere des de la infància? Podem aplicar els principis de “Burning Man” a l’aula per un aprenentatge auto-dirigit o experiments col·laboratius?

Metodologia disruptiva
En un món on els continguts han deixat d’estar en el professor per estar en la xarxa, un dels principals problemes als que ens enfrontem és el d’innovar en les metodologies de generació de coneixements i abandonar els formats verticals com la lliçó magistral. Quines  metodologies són les que veritablement donen poder als estudiants com productors de coneixement al segle XXI (Flip Classroom, PBL…) i quins altres factors (arquitectura i sistemes d’avaluació entre altres) és important canviar perquè l’aprenentatge succeïsca?

Hi ha la possibilitat gens menyspreable d’inscriure’s per poder accedir al livestream.

http://tedxbarcelonaed.com

Comentaris

Leave a Reply