Converses amb Reis Juan

Posted on desembre 4, 2014
Filed Under educació, xarrades

A l’escola es donen fenòmens que són reflexe o síntoma del que passa fora d’ella. Inclús si van en la línia pedagògica oposada als plantejaments propis. Així, observem amb certa preocupació que l’ús del castellà s’estén qual taca d’oli pels diferents estaments i espais del centre. La nostra reacció és intentar de ser-hi més creatius i generar nous espais per contrarrestar aquestes inèrcies. Per això el curs passat es varen posar en marxa a escolagavina una sèrie de converses lingüístques, obertes, on ens trobem al voltant d’un tema o una persona convidada per parlar-ne.

Aquest curs les hem inciades amb la periodista Reis Juan, un dels rostres més visibles de la reivindicació d’una televisió pública de qualitat. I com que calia aprofitar la seua presència, la coordinació pedagògica va organitzar una trobada prèvia amb alumnat de 3r i 4t d’eso. Hora i mitja que va passar volant pel goig de sentir-la parlar i per l’interés del que contava. Sense pels a la llengua va desgranar les relacions perverses entre poder i mitjans de comunicació; amb molta passió pel seu ofici ens va contar els moments més significatius de 23 anys d’experiència finalment truncada per l’estratègia planificada d’acabar amb l’ens.

Posteriorment vàrem fer aigua doncs cap pare i cap mare s’acostaren a sentir-la en aquesta primera conversa lingüística del curs. Les coses com són. Caldrà analitzar les raons tot i que una vegada pensades, nosaltres continuarem emetent en la mateixa freqüència. De moment ací teniu el resultat d’una entrevista llampec que, amb l’ajuda de Roser i Andreu, vàrem realitzar. No ho perdem de vista: tot allò que fa falta per exercitar el coneixement està en la conversa. Moltes gràcies Reis.

One Response to “Converses amb Reis Juan”

1. andreu on desembre 4th, 2014 10:31 pm

Un goig poder entrebistar la Reis Juan, una mestra del periodisme i de la vida.