Maten les escoles la creativitat?

Posted on abril 30, 2009
Filed Under educació

Diguérem que tornaríem i ja som ací. Érem els primers que volíem tornar a publicar i de segur que no ens costarà agafar el ritme després d’aquest periode en stand-by. Ja déiem al post anterior que aquest tram final de curs presenta fites força interessants de les quals anirem donant-vos compte. Ara per començar de nou vos deixem un video que si més no, ha de provocar la reflexió entre tots aquells que vivim l’educacio.

Més enllà de l’estil quasi propi d’un talk-show Sir Ken Robinson, expert internacional en el desenvolupament de la creatividat, innovació i recursos humans planteja en aquesta conferència del 2006 una sèrie de qüestions que haurien de ser tingudes en compte a l’hora de repensar l’escola i les seues possibles transformacions. Per veure la segona part del video anar a: http://www.youtube.com/watch?v=6OkKRf4HrUA

6 Responses to “Maten les escoles la creativitat?”

1. Paco López on abril 30th, 2009 7:57 pm

Benvingut.

2. admin on abril 30th, 2009 11:59 pm

Moltes gràcies Paco. Els viatges han sigut genials però també tenia ganes d’estar de nou amb vosaltres.
    Una abraçada.

3. Paco López on maig 1st, 2009 10:59 pm

Donada la benvinguda, hui seré més explícit sobre el contingut. Et copie el que li vaig escriure a Queti, la companya que va publicar per març, al seu bloc, la conferència de Sirken Robinson.

Quin bon humor; quantes realitats al voltant de l’educació i, fins i tot, dels diagnòstics que els professionals som capaços d’arribar a fer: metges, psicopedagogs, pares… i professors.

En el món occidntal tot gira al voltant d’una educació academicista. Els professors acabem formant alumnes que superen proves que no els diuen res. A sobre, de vegades, ens queixem dels resultats obtinguts. Si anem contra corrent, què en podem esperar? Els alumnes aprenen sovint, malgrat les nostres explicacions.

Ja és hora que, els qui planifiquen s’hi fixen en veritats com les que diu Sirken Robinson a l’hora de dissenyar plans educatius o eliminar optatives dels plans actuals, matèries des de les quals nosaltres podem arribar a ser molt més creatius i els alumnes desenvolupen capacitats que ni sabíem que tenien.

4. Trista on abril 1st, 2012 1:54 am

Interesting info