Construir mirades

Posted on octubre 20, 2014
Filed Under cinema, educació, formació

nautilus

Joana Chilet, responsable de la productora Nautilus Audiovisual, es posa en contacte amb nosaltres per fer-nos arribar de cara a aquest curs el magnífic programa formatiu que al voltant del cinema proposen per a centres educatius. Dissenyat i gestionat en estreta col·laboració amb Drac Màgic, Construint mirades. Formació en llenguatges audiovisuals és un programa d’activitats per a difondre el cine i la cultura audiovisual entre les escoles i els instituts de Catalunya, Aragó i el País Valencià. Construint mirades és un conjunt de programacions didàctiques orientades a cadascun dels cicles educatius per tal d’impulsar la formació en llenguatges audiovisuals. L’objectiu és facilitar un coneixement que permeta desenvolupar en l’alumnat de diferents nivells una actitud crítica respecte als pensaments i valors que les imatges transmeten.

El programa consta de projeccions de cine i de tallers audiovisuals a l’aula. A les projeccions de cinema, converteixen l’espectacle cinematogràfic en una ferramenta per a entendre què ens expliquen les pel.lícules i com ho fan. Als tallers audiovisuals, transformen l’aula de l’escola en un espai per a pensar les imatges i inclús crear-ne altres de noves. Les activitats van acompanyades d’un quadern didàctic amb continguts i propostes d’activitats destinades a l’alumnat perquè puguen treballar-los en classe.

A més, Creació audiovisual. La pràctica de l’audiovisual és la part del programa que pretén acostar la pràctica audiovisual a les aules a través de l’elaboració de projectes audiovisuals orientats a cadascun dels cicles educatius. A més proposen la creació de projectes específics per als centres educatius relacionats amb el món del cine, la fotografia, la televisió i internet. Paga la pena fer una ullada amb deteniment a les nombroses possibilitats que ofereixen per adaptar als centres i acostar-nos a la formació audiovisual.

www.nautilusaudiovisual.es