L’entrevista a Vicent Monsonís, Monso

Posted on abril 2, 2009
Filed Under altres

400 colps va néixer com a dispositiu, ara per ara amb forma de bloc, per generar propostes i sinèrgies més enllà de l’educació formal, reglada i obsesivament curricular. La web 2.0 ens permet començar a generar espais d’encontre i intercanvi i va ser així com responsables de diversos centres educatius molt especialment dels IES Faustí Barberà d’Alquàs, Manuel Sanchis Guarner de Silla i Escola Gavina de Picanya començaren a posar en comú idees i a adonar-se de la similitud d’interesos. Al mes de desembre arribà el moment de superar l’espai virtual i es va llançar una primera proposta d’activitat compartida en la qual es pretenia que el protagonisme en la realització de la mateixa recaiguera sobre l’alumnat. Es va començar a treballar sobre un esquema senzill però molt ben definit i estructurat. Es triaren els alumnes que volien comprometre’s (dos per centre) s’arreplegaren les preguntes i prèviament a l’entrevista es va decidir en equip el format de realització, la distribució de rols i les preguntes finals. Dificultats en la disponibilitat feren que finalment l’IES Faustí Barberà d’Alaquàs no hi puguera participar tot i que la responsable d’audiovisuals del centre Pilar Alfonso ens ha fet arribar contínuament valuoses aportacions i reiterades mostres de suport. Així doncs l’Equip final el varen composar:

Lara Gea: funció de presentadora/entrevistadora i veu en off (IES Manuel Sanchis Guarner)
Pau Baquero: càmera (IES Escola Gavina)
Montse Olmos: foto fixa (IES Manuel Sanchis Guarner)
Marina Cano: script (IES Escola Gavina)
Els responsables dels centres i supervisors de la tasca varen ser:
Francesc López (IES Manuel Sanchis Guarner) i Jordi Orts (IES Escola Gavina)

Gravàrem el matí del 23 de desembre aprofitant les vacances de nadal baix la premisa de que l’activitat era un experiment, una provatura que ens havia de permetre gaudir de l’encontre sense limitadores exigències més enllà d’intentar portar a bon terme allò que entre tots havíem decidit. Pensem que el resultat sigué un èxit i l’experiència molt enrequidora per tots. Dins la valoració som conscients que cal anar treballant certs aspectes que poden millorar l’efectivitat d’aquest tipus de propostes especialment aquells que tenen a veure amb qüestions tècniques i de temps. La manca encara d’un domini elevat dels procediments tècnics per un costat i l’ajustat del temps amb el qual hem hagut de treballar (sempre temps extra a la nostra dedicació diària) ens ha restat la dosi necessària d’immediateça. Però és un primer pas en el qual hem aconseguit un resultat d’interés cultural i pedagògic que ens agradaria donara peu al debat i la reflexió a les diferents aules d’audiovisual.

No podem deixar d’agrair a Vicent Monsonís, Monso [Terra a la vista] per la seua disponibilitat i col·laboració i als responsables del Centre de Cultura Contemporània Octubre per facilitar-nos tant i tant la tasca. Podeu veure una selecció d’imatges de l’activitat a la galeria de 400 colps a Flickr.

4 Responses to “L’entrevista a Vicent Monsonís, Monso”

1. Paco López on abril 4th, 2009 12:39 am

L’entrevista ha quedat molt bé i també les fotos.

2. Marina Cano on abril 23rd, 2009 3:49 pm

a quedat molt be! :) m’agradaria repetir!

3. Jordi on abril 23rd, 2009 9:56 pm

Hola Marina!

T’escric des de Berlín. He fet una ullada al meu correu i he vist que has deixat un comentari (el bloc m’avisa). M’ha alegrat, espere que pugam pensarnoves iniciatives de les quals pugau participar.

Fins aviat, Jordi.

4. Verbraucherschutz on febrer 18th, 2012 3:02 pm