Taller on-line de micronarratives audiovisuals

Posted on octubre 11, 2014
Filed Under formació, video

vine

La setmana que ve, ja ho hem comentat, participarem com a docents al curs que ja ha començat al Cefire de Torrent, El curtmetratge, un projecte integrador Dilluns, junt amb Josep Antón, facilitarem al professorat/alumnat pautes per optimitzar el rodatge del curtmetratge que ja estan preparant. Dimecres en la tercera sessió i amb els rodatges terminats, s’inclourà un temps per acostar als participants a pràctiques audiovisuals més lleugeres i immediates però ben efectives i interessants per treballar amb l’alumnat. D’aquesta manera, aquells mestres que consideren inicialment el curtmetratge com una tasca ingent, bé podran disposar d’altres pràctiques més accesibles com a inici de futurs projectes audiovisuals més complexos. I en aquesta tipus de pràctiques, els de Zemos 98 i Embed.at són la gran nostra referència. De manera que no podíem deixar de portar ací aquest taller on-line que ofereixen al voltant de les micronarratives audiovisuals en l’Espacio-Red de Prácticas y Culturas Digitales de la UNIA.

Tal i com expliquen a la presentació del taller, la narrativa audiovisual cada vegada s’escapa més dels formats establerts pels mitjans clàssics i abraça les característiques de la xarxa: rapidesa, ubiqüitat i remescla. Passa a més a ser ja no només un art o una pràctica cultural per esdevenir una eina de la nostra comunicació quotidiana: en el mitjà digital hem passat de dialogar amb emoticones a fer-ho amb gifs animats. Som capaços d’extreure el màxim significat a uns pocs segons de vídeo. A través del loop desafiem la linealitat dels discursos audiovisuals preestablerts. I la generació Youtube està ja deixant pas a la generació Vine.

Davant la gran quantitat de nous microgèneres audiovisuals que neixen, es reprodueixen i desapareixen cada dia, convé aturar-se a observar, deconstruir el seu contingut, la seua forma i els seus processos de producció i difusió, així com els contextos que els fan possibles. I, també, aprendre el seu llenguatge per conèixer les seues possibilitats i treure’n el màxim partit aplicat als nostres contextos particulars.

El curs serà completament virtual i durarà sis setmanes, entre el 20 d’octubre i el 30 de novembre d’aquest any. La matrícula està ja oberta a un preu de 30 euros. Tota la informació al complet està a la web de la UNIA.