400 colps: 1r ANIVERSARI

Posted on abril 1, 2009
Filed Under altres

Estem de celebració. Avui 1 d’abril, 400 colps compleix el seu primer any des que va ser posat en marxa. El balanç en aquest primer aniversari és força positiu. En tots els aspectes 400 colps, a poc a poc però amb pas ferm, ha anat creixent: en usuaris, en centres adscrits, en visites, en aportacions, en posicionament, en propostes,… Tot i així encara hi ha aspectes que volem millorar i són diverses les idees que tenim per incentivar la participació. Al llarg d’aquest temps inicial 400 colps ha desenvolupat principalment una funció informativa sobre inicitaives que poden resultar d’interés tant per l’alumnat com per al professorat en l’àmbit de la cultura audiovisual i l’educomunicació. A més hem apropat els nostres usuaris a diversos materials i referents educatius al temps que hem intentat oferir un model de treball en l’àmibt de la competència digital. Ara bé, volem superar aquest format. Volem ser un node de coneixement i connexió entre els projectes audiovisuals que es desenvolupen als centre educatius. Volem convertir-nos en un nou punt de partida, una invitació, un espai altre. Ens interessa canalitzar propostes i generar sinèrgies. En aquest sentit i amb motiu d’aquest primer aniversari oferim el resultat d’un treball compartit (en breu oferirem més informació) entre alumnes i professors de diferents centres (IES Manuel Sanchis Guarner de Silla i Escola Gavina de Picanya). L’entrevista [en Flickr] a Vicent Monsonís, Monso (a qui no podem deixar d’agrair la seua col·laboració), grabada en les vacances de nadal és un primer botó, una primera mostra de que podem generar nous espais d’encontre que ens ajuden a “expandir l’educació”, a trobar nous discursos, noves mirades, noves maneres de fer, noves experiències,.. Som conscients que el ritme, les exigències i les rigideses del dia a dia limiten sovint la nostra capacitat d’actuació, però és ahí precisament on la imaginació ens convoca a reinventar la nostra pràctica educativa. Així doncs, continuem molt receptius a les diferents propostes o suggeriments que des dels centres on desenvolupeu projectes audiovisuals o bé a títol particular vulgueu fer-nos arribar. Insistim en que 400 colps pretén ser un espai de construcció col·lectiva i estarem encantats de rebre les vostres aportacions. A tots i totes, gràcies per la vostra col·laboració.

400colps@escolagavina.com

12 Responses to “400 colps: 1r ANIVERSARI”

1. io on abril 1st, 2009 11:31 am

Enhorabona pel vostre primer aniversari, és un gran blog, sempre aprenc una mica… Seguir així per molt temps… felicitats!!!!!

2. admin on abril 1st, 2009 12:14 pm

Moltes gràcies io. Mentres tingam feed-backs com aquest nosaltres farem per créixer.

3. Rosana on abril 1st, 2009 2:59 pm

I jo que pensava que 400 colps tenia més temps a internet i tan sols compleix 1 any.

Quina pàgina més joveneta!

FELICITATS PER AQUEST PRIMER ANY!

Segur que poc a poc anireu creixent, tindreu més visitants, col.laboradors, gent que comente… Aquest és el primer any de, esperem, molts anys més!

De nou moltes felicitats.

Una salutació.
    Rosana

4. admin on abril 1st, 2009 3:57 pm

Moltes gràcies Rosana:

Ja saps que estàs convidada a quan t’abellisca, fer alguna aportació per ser públicada. Ànim i gràcies de nou.

5. carles on abril 1st, 2009 9:59 pm

Enhorabona per aquest primer any en la blogosfera. Estic segur que això no ha fet més que començar.

Una abraçada des del Solsonès.

6. Pilar Alfonso on abril 1st, 2009 11:07 pm

TRES PLANS
    En Pere riu/
    Un plat de sopa/
    En Pere plora/
    Invertiu el muntatge i semblarà/
    que tingui gana.

Un poema de Joan Brossa (tan cinèfil)per desitjar-vos un BON PRIMER ANIVERSARI. I enhorabona!

7. admin on abril 1st, 2009 11:14 pm

Moltes gràcies Pilar:

Com passa el temps, és realment increïble. Després de vacances t’escric amb una mica més de tranquil·litat; penses anar a Foroimatge? podria ser un bon moment per trobar-nos.

Una abraçada i gràcies de nou.

8. Paco López on abril 4th, 2009 12:31 am

El vostre primer aniversari m’ha pillat fora, però delerava arribar per saber què i com ho celebràveu. Com sempre amb molta dignitat, imaginació i treball. Moltes felicitats!

9. 青汁 on abril 5th, 2012 1:27 am

青汁

10. dental implants on abril 11th, 2012 2:53 pm

Absolutely pent subject matter, appreciate it for selective information .

11. Pat Cheetham on abril 25th, 2012 10:48 am

amazing stuff thanx :)