Cinema a l’escola

Posted on octubre 6, 2014
Filed Under cinema, educació

cinema_escola_1415

La setmana passada vàrem conéixer una dada que posava la pitjor de les cares a les intuïcions, que al voltant del futur de la llengua, podríem tenir. La conclusió principal del treball de Clara Miralles Vidal, dirigit pel professor Manuel Perucho, Model dinàmic de competència entre llengües, alerta que l’any 2050 el percentatge de valencianoparlants serà inferior al 10% si continua la mateixa política lingüística al País Valencià. Tot i així volem ser optimistes perquè sabem del treball de tantes persones i col·lectius capaços de capgirar les situacions més fosques. És el cas d’escolavalenciana, que té, entre d’altres, l’objectiu de contribuir a la normalització de la nostra llengua també en l’àmbit del cinema, perquè és molt important que l’alumnat valencià es trobe amb referents que parlen en la nostra llengua tant a l’escola com al carrer.

Després d’un balanç molt positiu de participació de la convocatòria anterior, a la qual assistiren més de 60.000 alumnes i es projectaren pel·lícules a 29 poblacions valencianes, Cinema a l’escola arriba una tardor més a les sales de cinema de moltes poblacions valencianes per oferir als infants i joves les novetats cinematogràfiques del moment amb el segell de versió valenciana. Cada pel·lícula ve acompanyada d’una fitxa didàctica que permet treballar-la posteriorment a l’aula i fomentar així el coneixement de diferents aspectes del llenguatge cinematogràfic entre els i les escolars. Aquesta iniciativa és possible gràcies a la col·laboració d’ajuntaments valencians que veuen en el Cinema a l’Escola una oportunitat de normalitzar la nostra llengua en un àmbit tan important al segle XXI com és el sector de l’audiovisual i el cinema.

No deixeu de fer una ullada al programa i animeu-vos a participar amb les vostres escoles i mantenir viva la llengua i la cultura.