Comença a preparar-se la #valencianada

Posted on setembre 22, 2014
Filed Under educació

planol_valencia

Ja sabeu que som part activa d’Unentretants · Xarxa col·laborativa d’experiències TIC per a l’ensenyament en valencià. Per aquest curs, preparem una activitat més que interessant, especialment per allò d’eixir dels murs de les aules a experiències d’aprenentatge significatives i motivadores. El curs 2012-2013, un grup de professors (Cèsar Riola, Jose Pelegrina, Lídia Biescas i Ramon Barlam) de l’Institut Cal Gravat de Manresa, van dissenyar i preparar una activitat de geolocalització a partir de l’ús de dispositius mòbils i apps gratuïtes.

L’èxit que va tenir la Barcelonada 2013 va portar els organitzadors a proposar-la com a projecte col·laboratiu a l’equip de professors de LaceNet, amb la intenció de redimensionar l’activitat. Així va aparèixer la Barcelonada 2014, guardonada amb el 3r premi dels Mobile Learning Awards 2014 dins del programa mSchools. Al següent enllaç trobareu les valoracions de l’alumnat de la #BCNada14

Unentretants s’ha sumat a aquesta activitat tot participant a la Valencianada 2015. En col·laboració amb la Barcelonada 2015, els alumnes dels centres que s’hi sumen han de saber localitzar qualsevol punt de la ciutat de València tot combinant els mitjans clàssics amb l’ús de les darreres tecnologies (internet mobile, geolocalització, xarxes socials, codis QR, instagram, realitat augmentada …).

Participar-hi!

L’activitat és oberta i interdisciplinar. Està per determinar però molt segurament estarà adreçada a alumnat de 4t d’eso i 1r de batxillerat. En cas que t’interesse, pots col·laborar tot aportant idees o treballant en xarxa. S’ha creat un grup de facebook amb l’enllaç a un mapa interactiu on indicar aquells llocs de la ciutat de València que hauran de visitar els alumnes i un formulari per inscriure-s’hi. D’altra banda, si creus que els teus companys també poden estar interessats en aquesta activitat, els pots passar tota la informació i els enllaços.

Data: La preparació ja ha començat; el dia en què ens trobarem a València serà dimecres, 25 febrer del 2015.

Inscripció: abans de l’1 d’octubre

Objectius: Millorar el coneixement de la ciutat de València, tot aprenent a desplaçar-se per la ciutat, mitjançant el transport públic, amb l’ajuda dels dispositius mòbils. Utilitzar els dispositius mòbils amb finalitats d’interés social i educatiu.

Característiques: Els alumnes, en grups de 4, cercaran 5 punts concrets de la ciutat. L’activitat els ha de permetre saber localitzar qualsevol punt de la ciutat tot combinant els mitjans clàssics amb l’ús de les darreres tecnologies (internet mobile, geolocalització, xarxes socials, codis QR, realitat augmentada …). El professorat coneixerà en tot moment el lloc en què es troben els alumnes mitjançant les eines de geolocalització. Els llocs que visitaran els alumnes es faran públics mitjançant la xarxa social Instagram.

Organització: Es tracta d’una experiència interdisciplinar a la qual participen diversos instituts del País Valencià, organitzada amb la col·laboració d’Unentretants, basada en la Barcelonada 2.0 (http://barcelonada.cat/) desenvolupada per la xarxa LaceNet (http://www.lacenet.org/joomla/) del Bages (Catalunya).