23a eacn, el resum

Posted on juliol 22, 2014
Filed Under cinema, educació

Més enllà de les imatges, de l’eacn · escola d’activitats culturals a la naturalesa d’escolagavina, podríem contar tantes i tantes coses. És cert que tancada la 23a edició ens adonem que les imatges i les paraules arriben a repetir-se. Però també és cert que cada edició esdevé un temps intens i inigualable de forta emprempta en aquells que tenim l’oportunitat de viure-la, molt especialment per a l’alumnat. A açò contribueix la naturalesa de la pròpia proposta que combina un farcit programa formatiu i de treball amb activitats de lleure, lúdiques, de contacte amb la natura i coneixement del territori.

eacn és una oportunitat d’aprendre fora dels marges de l’educació formal: una sessió introductòria la llenguatge cinematogràfic amb orientacions bàsiques per als rodatges (el raccord, l’eix…); pràctiques de realització a partir del guió d’una seqüència d’una pel·lícula; el contacte amb professionals de l’audiovisual que comparteixen la seua experiència; altres propostes creatives de caràcter més lliure com el microfestival de vídeocreacions a partir d’un fragment musical; i com no el rodatge d’un curtmetratge que n’és l’eix central del programa. A més, les excursions, els banys, els jocs, la música, les converses, el visionat de pel·lícules, l’endreça dels espais, el concurs de pizzes, dinar o sopar al Neutral, els veïns i els carrers del poble, les mirades….

Si interpretem a partir de les llàgrimes de l’alumnat en el comiat o de les paraules escrites al llibre-recull, l’eacn en aquesta edició d’estiu ha sigut un èxit. Als responsables ens toca avaluar i ajustar diversitat d’aspectes perquè l’eacn continue com una de les propostes capdvanteres de la secundària d’escolagavina; idees no ens falten. eacn: motor i acció!