BLUE

Posted on maig 12, 2014
Filed Under alumnat, video

Si la setmana passada obríem amb l’estrena d’una obra audiovisual amb la qual sentim una afectuosa afinitat, iniciem aquesta amb altra on aquesta relació s’estreta encara un poc més. I és que hem tingut l’oportunitat de col·laborar, posant el nostre gra de sorra, en el darrer treball del realitzador Antoni Sendra, el vídeoclip del tema Blue del duo dublinés We Cut Corners. Amb Antoni ja havíem coincidit en l’eacn · escola d’activitats culturals a la naturalesa i en aquesta ocasió, ens va demanar ajuda en el procés de selecció dels joves protagonistes de la peça. Motivats especialment per correspondre a l’entrega d’Antoni quan vingué a l’eacn, vàrem preseleccionar els candidats i organitzar una sessió de càsting a la secundària de l’escolagavina. Finalment Pau Marina i Víctor Rosén, dos alumnes compromesos amb l’escola i que sovint aporten en positiu, protagonitzen Blue.

Blue ens ha entusiasmat des del primer visionat. Antoni mostra una vegada més la seua increïble capacitat narrativa en temps reduït amb un àgil i econòmic exercici de síntesi. Al mateix temps, té una acurada posada en escena amb detall i gust tant per la fotografia com per la diversitat d’elements plàstics, d’art i localització. Sense dubte, les actuacions captiven i la part visual arrodoneix el tema musical.

Ja poden estar contents amb el resultat els irlandesos We Cut Corners (Conall Ó Breacháin i John Duignan) que comptaven amb un pressupost ben minso. El treball ha estat realitzat a distància sense la necessitat de que s’hagen vist en persona l’equip de realització i els músics. Aquestos, escriuen cançons curtes a la bateria i la guitarra. El seu primer àlbum Today I Realised I Could Go Home Backwards va ser aclamat per la crítica i nominat com a millor l’àlbum irlandès l’any. El segon àlbum de la banda Think Nothing s’acaba de llançar i Blue n’és un dels singles insígnia.

Tot plegat també estem pagats del fet, una vegada més, d’haver facilitat que el món entre a l’escola i l’escola isca al món. Sense dubte una experiència tan positiva però tan concreta per a un parell d’alumnes, no pot ser generalitzable com a pràctica pedagògica. Però ens pertoca, almenys a 400 colps, continuant sent nexe facilitador per experiencies d’aprenentatge al marge.

Fitxa tècnica
: realització i animació: Antoni Sendra | repart: Pau Marina, Víctor Rosen, Marta Chiner i Héctor Fuster | guió: Carles Chiner i Antoni Sendra | DOP: Jano Sempere | art: Dolo Chanzá | càmera: Carles Chiner | producció: Jara Barrachina | càtering: Raquel Sánchez

@wecutcorners

blue_wecutcorners

4 Responses to “BLUE”

1. Empar Martínez on maig 12th, 2014 11:01 pm

Enhorabona a tot l’equip! Coincidesc amb Jordi en la valoració ben positiva de la força narrativa del videoclip. Allò que m’ha emocionat del cert és la potència dels personatges, la capacitat d’expressar tants sentiments, ara coincidents, ara enfrontats en tan poc de temps. El llenguatge no verbal pren cos i ompli de paraules i de vida les imatges. Novament enhorabona a tots, i molt especialment a Víctor i Pau que estic segura que han gaudit amb aquesta oportunitat de creixement i d’aprenentatge.

2. Paco Raga on maig 12th, 2014 11:02 pm

Fantàstic. Orgullós de la professionalitat dels actors eaceners. Enhorabona també, a tots els altres i especialment a l’Antoni Sendra per la seua habilitat creativa en l’edició. Els plànols munten tan bé que la continuïtat narrativa no ens deixa veure les mil trampes del llenguatge (en aquest cas, narratiu) que es necessiten per enramar aquesta història i fer-la funcionar.

3. Clara on maig 13th, 2014 11:57 pm

Sorprenent. Aquest és l’adjectiu que se m’acut per al magnífic treball realitzat per l’equip d’actors i d’Antoni Sendra. Molta gent ha estat esperant amb entusiasme l’estrena d’aquest vídeoclip i hem estat a l’aguait de comentaris que sentiem quant a la quantitat d’hores que han hagut de dedicar els nostres companys d’institut Víctor i Pau a la realització d’aquest i comentaris d’algunes tècniques que s’utilitzen per fer-ho tot més realista. Així que vore el vídeoclip tan esperat m’ha donat una gran alegria i el resultat m’ha proporcionat una gran satisfacciò pel tan magnífic treball. Enhorabona a tots i totes pel vídeoclip, sap transmetre les emocions d’una manera molt directa i l’acabat és sorprenent tenint en compte que l’havien d’entregar en poc de temps.

4. Mabel on maig 14th, 2014 9:00 am

No l’havia pogut vore’l fins avuí. Volia dir-vos que amb este treball heu aconseguit transmetre una emoció que augmenta conforme discorre l’història. Un treball preciós, direcció magnífica i uns actors fantàstics. Enhorabona! Molt, molt bonic!